بهشتی برای فرشتگان زمینی

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
8 دقیقه مطالعه

بهشتی برای فرشتگان زمینی

ساری – ایرنا – افزایش ۱۰۰ درصدی یارانه برای توجه بیش از پیش به معلولان ذهنی و جسمی مازندران از سوی دولت مردمی سیزدهم به همراه حمایت های خیران سبب شد، زندگی برای ۱۲۰ معلول ذهنی و جسمی که در مرکز نوشیروانی بابل زندگی می کنند به بهشتی برای این فرشتگان زمینی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تا قبل از دولت سیزدهم این معلولان ماهانه کمتر از ۲۰ میلیون ریال یارانه حمایتی دریافت می کردند که دولت سیزدهم بدون محاسبه افزایش یارانه که برای سال جاری اعمال خواهد شد رقم یارانه ماهانه را به ۴۰ میلیون ریال رسانده که با اعمال افزایش یارانه در سال جاری این رقم بیشتر هم خواهد شد.
مرکز نگهداری معلولین نوشیروانی بابل در سال ۱۳۴۴ توسط خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسن فلاح نوشیروانی احداث شد و این مرکز که به عنوان تنها مرکز ایزوله شبانه روزی معلولین ذهنی و جسمی مازندران محسوب می شود هر ساله خیران جدیدی برای فراهم کردن یک زندگی آرام برای این معلولین به کمک مرکز می شتابند.
علاوه بر دولت و خیران شهروندان بابلی هم ارادت ویژه ای به معلولان این مرکز دارند و این افراد در افکار عمومی به فرشتگان زمینی شهرت دارند.
در زمان حاضر برنامه غذایی، بهداشت و درمان و خدمات دندانپزشکی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و بازی و سرگرمی به بهترین شکل به این فرشتگان ارائه می شود.
معلولان این مرکز خیریه که از سراسر مازندران از گلوگاه تا رامسر حضور یافتند در مجموع ۱۲۰ نفر هستند که نیمی از آنها زن و نیمی دیگر مرد هستند که در آسایشگاه نوسازی شده زندگی می کنند.
استاندار مازندران در اواخر هفته گذشته از این مرکز بازدید کرد که خدمات ارائه شده در مرکز نوشیروانی بابل را بی نظیر خواند.
خیرین بابلی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی یک بوستان بسیار زیبا برای فرشتگان زمینی ساختند که خانواده ها با حضور در این بوستان که در حیاط مرکز واقع شد روزهای خاطره انگیزی را برای خود و فرزندانشان رقم می زنند.

خدمات رضایت بخش
مادر یکی از فرزندان معلول مرکز نوشیروانی بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا گفت: نحوه نگهداری پسرم که دارای معلولیت جسمی و ذهنی است بسیار رضایت بخش است.
زینب باقری اظهار داشت: خدماتی که در این مرکز ارائه می شود چند بعدی است و با حمایت های دولت و خیران به معلولان مرکز نوشیروانی رسیدگی می شود.
وی با بیان این مطلب که ساخت بوستان در این مرکز بسیار شادی بخش است، خاطرنشان کرد: با گرم شدن برای دیدار فرزندم همه خانواده در بوستان حاضر می شویم و در کنار پسرم روز خوشی را سپری می کنیم.
باقری افزود: کار کردن در این مرکز بسیار سخت است اما کارکنان با تمام وجود در حال ارائه خدمات شایسته به این فرشتگان زمینی هستند.
این مادر تصریح کرد: برای سرکشی از فرزندم از غرب مازندران در بابل حضور می یابیم و ساعت های خوشی را در کنار پسرم سپری می کنیم.

افزیش ۱۰۰ درصدی یارانه
مرتضی بزرگی مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل گفت : دولت سیزدهم یارانه ماهانه به هر معلول در این مرکز را ۱۰۰ درصد افزایش داد.
وی اظهار کرد: با محاسبه همه خدمات بهداشتی، درمانی و پرسنلی هزینه نگهداری هر معلول در مرکز نوشیروانی ماهانه ۱۹۰ میلیون ریال است که بخشی از این هزینه را دولت و مابقی توسط خیرین تامین می شود.
وی ادامه داد: دولت هر سال ۳۵ درصد به میزان یارانه این معلولان اضافه می کند که این افزایش در سال جاری در حال انجام است.
این مقام مسوول افزود : در زمان حاضر بدون در نظر گرفتن افزایش ۳۵ درصدی یارانه در سال جاری دولت برای هر معلول ۴۰ میلیون ریال پرداخت می کند که با احتساب یارنه سالجاری این مبلغ افزایش می یابد.
بزرگی گفت : در حال حاضر خیلی از خیرین مازندران تمایل دارند که به این مرکز کمک کنند و این رویه از سوی مردم و خیرین روبه افزایش است.
وی اظهار کرد: خیران علاوه بر تامین نیازهای روزانه معلولین برای ساخت بوستان در این مرکز ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند.
مدیر عامل مرکز معلولین نوشیروانی بابل گفت : بازسازی سردرب ورودی مرکز معلولین نوشیروانی بابل و احداث پنج باب مغازه از جمله خدمات دیگر خیرین به این مرکز است.
بزرگی افزود : بیش از ۱۰۰ نیروی انسانی به این فرشتگان زمینی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

خدمت رسانی مطلوب
در این پیوند استاندار مازندران گفت: خدمت رسانی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی نوشیروانی بابل بسیار عالی و شایسته قدرشناسی است.
یوسف نوری کرد: شوق خدمت رسانی کارکنان این مرکز به معلولان بسیار لذت بخش و با شوق فراوان انجام می شود.
وی گفت: با تاسی از رئیس جمهور شهیدمان که توجه ویژه ای به افراد تحت پوشش بهزیستی داشت، استانداری مازندران هم این مهم را سرلوحه کار خود قرار می دهد.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: استانداری مازندران با استفاده از ظرفیت های دولتی و مشارکتهای مردمی خدمات مطلوبی به افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه خواهد کرد.
نوری با بیان این که خدمت رسانی در مرکز معلولین از جمله مشاغل سخت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری معلولین نوشیروانی خدمات بسیار مطلوبی به معلولین این مرکز ارائه می کند.
استاندار مازندران گفت: زنده یاد نوشیروانی خدمات بسیار ارزشمندی ارائه کرد که مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی یکی از این کارهای خیر خواهانه است.
این مقام مسوول تصریح کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بهره مندی از ظرفیت های مردمی تاکید شد که در بخش خدمت رسانی به افراد تحت پوشش بهزیستی باید از این قابلیت ها بهره مند شد.
مرکز نگهداری معلولین نوشیروانی بابل در سال ۱۳۴۴ توسط خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسن فلاح نوشیروانی احداث شد و این مرکز که به عنوان تنها مرکز ایزوله شبانه روزی معلولین ذهنی و جسمی مازندران محسوب می شود هر ساله خیرین جدیدی برای فراهم کردن یک زندگی آرام برای این معلولین به کمک مرکز می شتابند.
در این مرکز ۱۲۰ معلول ذهنی و جسمی نگهداری می شوند که معلولین از همه شهرهای مازندران هستند.

منبع: ایرنا، 12 خرداد 1403

این مقاله را به اشتراک بگذارید