حضور در همایش و نمایشگاه گردشگری معلولان و سالمندان

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
2 دقیقه مطالعه

حضور در همایش و نمایشگاه گردشگری معلولان و سالمندان

چهارشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ اولین همایش گردشگری معلولان و سالمندان در سالن همایش مجتمع نمایشگاهی گفتگو در تهران برگزار شد. در همین محل از ۹ مهر تا ۱۲ مهر پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولان برگزار شده است و این همایش در کنار آن نمایشگاه برگزار شد.
علاوه بر همایش، نمایندگان دفتر فرهنگ معلولین گردشی در نمایشگاه داشتند. اغلب وسایل تردد مثل ویلچر و عصا آورده بودند. حدود شصت شرکت و مرکز واردکننده، فروشنده یا سازنده وسایل توانبخشی آمده بودند.
نکته مهم و قابل توجه درباره این نمایشگاه این است که گویای سیطره ذهنیت خاص بر توانبخشی کشور است. توان‌بخشی را منحصر و محدود کرده‌اند در توان جسمی و از انواع توانایی‌های معنوی، اخلاقی و فکری انسان غفلت کرده‌اند.
باید از مدیریت این نمایشگاه پرسید: آیا کتاب و فیلم در افزایش توانایی‌های انسان نقش و جایگاه ندارد؟ فردوسی که گفت: توانا بود هر که دانا بود، و توانمندی را با دانایی توأم دانسته اگر در این زمان بود در نمایشگاه حاضر جایگاهی نداشت.
به دلیل سیطره چنین دیدگاه و ذهنیتی، مراکز فرهنگی و پژوهشی که با مشقت و تلاش بسیار کتاب و دیگر آثار فرهنگی تولید کرده و می‌کنند تا ذهن و تفکر و روحیه عموم مردم توانا گردد، در این نمایشگاه کمتر جایگاهی دارند.
امیدواریم مدیریت این نمایشگاه با درایت، رویکرد خود را عوض کند و از ظرفیت‌های مراکز فرهنگی بیشتر استفاده کند. زیرا خدمات و تأثیر آنان در توان‌بخشی کمتر از مراکز مدعو کنونی نیست.

       

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *