مشارکت مجمع خیران در ساخت مسکن معلولان

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
2 دقیقه مطالعه

مشارکت مجمع خیران در ساخت ۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا

ایلام – ایرنا – عضو مجمع خیران حامی معلولان و بازرس مجمع خیران کشور گفت: اعضا مجمع خیران کشور، جامعه خیران حامی معلولان با مشارکت بنیاد مستضعفان تاکنون در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای بیش از ۲ معلول مشارکت داشته‌اند.
“پرویز زارعی” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مجمع از سال ۱۳۹۰ تشکیل و حدود ۳۰۰ فرد خیر و نیکوکار از سراسر کشور با هدف خدمت رسانی به افراد معلول همکاری دارند.
وی به اقدام‌های این مجمع در ۱۲سال فعالیت اشاره کرد و گفت: اعزام ۱۴هزار فرد معلول نیازمند به زیارت امام هشتم، حضرت امام رضا(ع) طی ۱۲سال گذشته، ساخت شیرخوارگاه استان‌های لرستان، ایلام و تهران از جمله این اقدام‌هاست و علاوه بر این، احداث چهار شیرخوارگاه در استان‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا قرار دارد.
بازرس مجمع خیران کشور یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های احداثی این مجمع را ساخت بیمارستان فوق تخصصی بیماران ام.اس در تهران عنوان کرد و یادآور شد: ساخت این بیمارستان به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان خاورمیانه در خصوص آموزش، پژوهش و درمان این بیماران در مراحل پایانی ساخت بوده و تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
زارعی بیان کرد: احداث آسایشگاه معلولان در گیلان، مرکز نگهداری سالمندان و معلولان در شهرستان آشتیان استان مرکزی، مشارکت در ساخت مرکز نگهداری معلولان ایزوله در شهرستان گناباد، کمک به آزادی معلولان زندانی و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در ایام کرونا بین افراد دارای معلولیت از دیگر اقدام‌های این مجمع در این مدت بوده است.
وی اظهار کرد: هدف این مجمع، حمایت از افراد دارای معلولیت است و سعی دارد به این عزیزان تا حدی خدمت کند که به مجموعه‌های حمایتی نیازی نداشته باشند.
زارعی و جمعی از اعضا مجمع خیران حامی معلولان به منظور شرکت در جشن “وصال یار” ویژه اهدای جهیزیه به مددجویان بهزیستی ایلام به استان ایلام سفر کرده‌اند.

منبع: ایرنا، 27 دی 1402

این مقاله را به اشتراک بگذارید