رونمایی از کتاب های راهنمای مطالعات ناشنوایی و اشاره‌های مهرورزان

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
5 دقیقه مطالعه

رونمایی از دو کتاب ویژه ناشنوایان

از دو کتاب تازه منتشر شده «راهنمای مطالعات ناشنوایی» و «اشاره‌های مهرورزان» رونمایی و نقد و بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از دو کتاب تازه منتشر شده مؤسسه بوستان کتاب «راهنمای مطالعات ناشنوایی» اثر محمد نوری و محمد تبرته فراهانی و «اشاره های مهرورزان» نوشته محمد بهادری، محمد تبرته فراهانی، سیدمهدی سجاد و روح الله محمودی رونمایی و نقد و بررسی شد.
این مراسم با حضور نویسندگان، دانشجویان و کارشناسان حوزه ناشنوایی، دوشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تهران، دانشگاه آزاداسلامی واحد بین الملل فرشتگان، تالار اجتماعات باغچه‌بان برگزار شد.
مراسم مذکور به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل فرشتگان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مؤسسه بوستان کتاب، مؤسسه آوای علم و ایمان مهرورزان، و دفتر فرهنگ معلولین برگزار شد.

          

آیین رونمایی از دو کتاب ویژه ناشنوایان با عنوان های راهنمای مطالعات ناشنوایی و اشاره های مهرورزان در دانشگاه آزاد اسلامی – واحد بین الملل فرشتگان برگزار شد
در هفتم اسفند سال 1402 در تالار باغچه‌بان واحد بین الملل فرشتگان، مولفین این کتابها در حضور جمعی از فرهیختگان، اساتید، دانشجویان و مدعوین به تشریح این دو اثر مذکور پرداختند.
آنطور که بیان گشت، کتاب اشاره های مهرورزان با رسالت توسعه زبان اشاره موجب گردیده است تعداد ۱۱۰ اشاره به واژگان زبان اشاره افزوده شود و کتاب راهنمای مطالعات ناشنوایان نیز با رسالت مرجع شناسی ناشنوایی، موجب گردیده است تا منابع لازم برای تحقیق و پژوهش در حوزه ناشنوایان، معرفی و مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم مدعوین و مهمانان ویژه ای نیز به تشریح دغدغه های خود در راستای خدمت به جامعه ناشنوایان پرداختند که در ادامه به برخی از آنان اشاره می‌شود.
آقای دکترعلی مقداری رییس دانشگاه بین الملل فرشتگان در سخنان خود گفت: این واحد دانشگاهی با هدف افزایش دانش ناشنوایان تاسیس گردیده است و سعی شده است با تاسیس رشته های مخصوص ناشنوایان گامی در این هدف برداشته شود، تا در آینده نزدیک با فارغ التحصیل شدن هر فرد ناشنوا و کم شنوا و ارائه مدرک دانشگاهی درجامعه، بستر وامکان ایجاد شغل در سطوح بالا برای هر فرد دارای معلولیت شنوایی فراهم شود. ایشان در ادامه جهت حمایت از مترجمین و به رسمیت شناختن زبان اشاره به تشریح نظرات خود پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین عطامنش، مدیر اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی همچنین در سخان خود گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در فرآیندی علمی به دنبال احصای مسأله و همچنین حل مسأله اجتماعی بوده است بدین سبب با استفاده از ظرفیتهای موجود در تشکل های مربوطه از جمله تشکل های معلولین، گام های برداشته است.
جناب آقای رضا محمودی پژوهشگر و مدرس زبان اشاره نیز به استفاده از ناشنوایان در پژوهش های علمی اشاره کرد و آن را یک ضرورت دانست و پیشنهاد کرد، بیش از گذشته به این امر توجه شود و باید قدردان صاحبان فکر و اندیشه و مولفین همچنین کتاب هایی باشیم.
آقای غیرتمند مدیرعامل کانون ناشنوایان ایران در بخش سخنرانی خود گفت: از جمله مسایلی که به آن غفلت شده است، حقوق مترجمین می‌باشد و باید تلاش کرد مانند کشورهای توسعه یافته ضمن برشمردن مترجمی زبان اشاره به عنوان یک شغل، تعداد بیشتری مترجم تربیت کرد. که در این راستا از دانشگاه فرشتگان قدردانی میشود که ایجاد و ارائه رشته های مترجمی زبان اشاره و زبان شناسی ناشنوایی در مقاطع مختلف تحصیلی را در دستور کار خود قرار داده است. این امر سبب میشود در آینده نزدیک متخصصین این رشته در بازار کار مرتبط ورود کنند.
دکتر گیتی رییس اسبق کانون ناشنوایان ایران نیز به عنوان فرد پیش کسوت در زمینه پشتیبانی و خدمات رسانی به جامعه هدف در سخنان خود گفت: امروزه تکنولوژی به کمک همه مردم مخصوصاً معلولین آمده است و باید قدردان آن بود و با امید به مسیر خود ادامه داد.
در این مراسم گروه سرود دستان فرشته به سرپرستی آقای علی فرکی با اجرای چند قطعه سرود به زبان اشاره هنرنمایی کردند. و در حضور میهمانان، اساتید، دانشجویان و مدعوین از 2 کتاب تالیف شده رونمایی شد.
منبع: سایت دانشگاه فرشتگان، 8 اسفند 1402

       

       

این مقاله را به اشتراک بگذارید