“راهنمای توانش” در دو جلد منتشر شد

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
2 دقیقه مطالعه

راهنمای توانش

دفتر فرهنگ معلولین

کتاب سودمندی در دو جلد شامل اطلاعات منتشر شده در روزنامه ایران (صفحه توانش) با مشخصات زیر منتشر شد:
راهنمای توانش: گزارش‌ها، گفت‌وگو، مقالات و اخبار (صفحه توانش روزنامه ایران، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ تا ۶ آبان ۱۳۹۷)،به اهتمام اباذر نصراصفهانی، ۲ جلد، انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین، ۱۳۹۷، ۶۸۷ ص.
جلد اول: گزارش‌ها، ۳۵۱ صفحه.
جلد دوم: گفت‌وگوها، مقالات و اخبار، ۳۳۶ صفحه.

جلد اول شامل یکصد گزارش است که در فاصله ۳۰ اردیبهشت ۹۵ تا ۶ آبان ۹۷ در صفحه توانش روزنامه ایران منتشر شده است. اطلاعات این گزارش‌ها در دو فصل اطلاعات مأخذشناسی و دوم متن‌های گزارش‌ها آمده است.
جلد دوم شامل سه فصل، فصل نخست مشتمل بر متن و اطلاعات ۴۶ مصاحبه است؛ فصل دوم شامل متن و اطلاعات ۶۷ مقاله است؛ فصل سوم شامل ۸۵ خبر است که در ۳۰ اردیبهشت ۹۵ تا ۶ آبان ۹۷ در صفحه توانش روزنامه ایران منتشر شده است.
اهمیت این کتاب در این است که دسترسی به اطلاعات و متون هر آنچه در صفحه توانش روزنامه ایران طی ۲۹ ماه در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ درباره مسائل معلولان و موضوعات ویژه معلولیت منتشر شده، آسان و سریع شده است. پژوهشگران، نویسندگان و حتی افراد عادی که می‌خواهند بدانند مسائل و موضوعات مطرح در جامعه معلولان چیست به راحتی می‌توانند به این دو جلد مراجعه و به خواسته خود برسند. البته خوب بود این کتاب نمایه موضوعی هم می‌داشت تا یافتن موضوعات هم آسان می‌گردید.
منابع مرجع نقش اساسی در پیشرفت فرهنگ دارد و تأثیر آن در سرنوشت جامعه معلولان حتمی است.

اطلاعات بیشتر و روش تهیه کتاب

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *