به معلولان سمهیه بنزین ویژه تعلق گیرد

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
4 دقیقه مطالعه

رییس انجمن جامعه معلولین در گفت‌وگو با « تامین ۲۴»:
به معلولان سمهیه بنزین ویژه تعلق گیرد

کامران عاروان، رییس انجمن جامعه معلولین با اشاره به مشقت بار بودن معشیت مردم در شرایط کنونی بر تخصیص بنزین ویژه معلولان تاکید کرد و افزود: جامعه معولان با توجه به هزینه‌های سرسام آور توانبخشی ، درمانی و بهداشتی بیش از دیگر اقشار جامعه نیازمند توجه و حمایت هستند و به همین سبب اختصاص سهمیه ویژه بنزین یکی از مطالبات این جامعه پس از افزایش قیمت بنزین است .
تامین ۲۴ / وی با تاکید بر هزینه‌های درمانی و توانبخشی سنگین معلولان گفت: مثلا درمان معلول دارای زخم بستر نیازمند هزینه‌های زیادی است و در چنین شرایطی که گاه داروهای خارجی وارد نمی‌شوند و یا در صورت واردات، گران هستند ، دور از ذهن نیست اگر تلقی شود که افزایش مستمری ، یارانه‌ها و یا کمک معیشتی دولت جوابگوی این هزینه‌های سرسام آور معلولان نباشد.
عاروان در گفت‌وگو با « تامین ۲۴»، با اشاره به تخصیص بنزین سهمیه به معلولان در سال‌های متمادی افزود: با توجه به اینکه وسیله نقلیه یک لازمه و ضرورتی انکارناپذیر برای معلولان است، پیش‌بینی می‌شود که گرانی بنزین به افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومانی هزینه زندگی آنان منجر شود.
وی گفت: در سال‌های گذشته که بنزین سهمیه بندی شد خوشبختانه سهمیه جداگانه‌ای نیز برای معلولان به سازمان بهزیستی تعلق گرفت و از طریق انجمن‌ها و سازمان بهزیستی توزیع می‌شد. امیدواریم مکاتبات انجمن در این خصوص نتیجه بخش باشد و معلولان با درجه معلولیت شدید و جانبازان که دارای پلاک ویژه معلولان هستند در این دوره نیز از سهمیه ویژه برخوردار شوند و معلولان با شدت معلولیت خفیف و متوسط نیز که فاقد پلاک ویژه هستند اما از خودرو شخصی استفاده می‌کنند نیز از حمایت ویژه و سهمیه خاص بهره‌مند شوند.
وی گفت: نمایندگان انجمن‌های صنفی معلولان در جلسات متعدد با مسئولان امر ضمن طرح نیازهای ضروری معلولان نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه به منظور حمایت از این جامعه خاص تاکید کرده‌اند و اگرچه بروکراسی اداری گاه مانع شنیده شدن صدای معلولان شده است اما در هر صورت تلاش‌های آنها نیز در برخی موارد هم بی‌نتیجه نبوده است.
مدیرعامل انجمن جامعه معلولین در توضیح پیگیری مطالبات انجمن‌ها عنوان کرد: در خصوص ارایه تسهیلات کمک توانبخشی به معلولان بارها تاکید کرده‌ایم و با توجه به اینکه معلولان هر روز درصدد خرید وسایل کمک توانبخشی نیستند بنابراین در این پیگیری‌ها بر تحت پوشش قرار گرفتن لوازم کمک توانبخشی تاکید داریم که در این صورت سهم پرداختی بیمه شونده و سازمان بیمه گر در تهیه وسایل کمک توانبخشی مشخص می‌شود.
وی تصریح کرد: یک معلول به طور معمول هفته‌ای ۳۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند و با این احتساب، مصرف ماهانه بنزین او نزدیک دو برابر ۶۰ لیتر سهمیه‌ای خواهد بود ، با این وصف باید در سیاستگذاری‌های اخیر توجه ویژه‌ای به جامعه معلولان شود .

منبع: سایت تامین ۲۴، ۳ آذر ۱۳۹۸

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *