فیلم “شکست ناپذیر”

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
3 دقیقه مطالعه

فیلم “شکست ناپذیر”

دفتر فرهنگ معلولین

1353، کارگردان رضا میرلوحی
با بازیگری محمدعلی فردین و جمعی از بازیگران مشهور دیگر
داستان این فیلم از اینجا شروع می‌شود که دو برادر یتیم به نام بهرام و اکبر، با تلاش و کوشش، اکبر هزینه تحصیل برادرش را فراهم می کند و بهرام با سخت‌کوشی بهترین چشم پزشک می‌شود. اکبر که مدیر کافه‌ای است از یک برادر و خواهر پشتیبانی می‌کند تا در کافه به عنوان خواننده و نوازنده کار کنند. با اینکه صاحب کافه (نصرت) با کار آن دختر (مریم) به دلیل نابینایی مخالف بود. اما اکبر، نصرت را راضی می‌کند که مریم و برادرش در کافه کار کنند. مریم با اینکه نابیناست ولی صدای دلنشین و گرمی دارد و مشتری‌های کافه بیشتر می‌شوند.
نصرت به فکر می افتد از مریم سوء استفاده کند ولی مریم تن به هیچ کار خلاف نداده و به شدت از ارزش‌های خود دفاع می‌کند و وقتی نصرت به مریم حمله می‌کند، اکبر می‌رسد و با نصرت درگیر می‌شود. نصرت به دلیل نفوذش همه را وادار می‌کند تا به اکبر کار ندهند. اما اکبر و مریم و برادرش (جیمی) با برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف به شهرت و ثروت مطلوبی می‌رسند.
روز آخر در رشت بودند که نصرت عواملش را به سراغ اکبر می‌فرستد و به آنها می‌گوید همه پول‌های اکبر را بدزدند. اکبر وقتی متوجه می‌شود آنها را تعقیب می‌کند و بالاخره درگیر می‌شوند و یک نفر توسط عوامل نصرت کشته می‌شود پلیس اکبر را دستگیر می‌کند و دو سال به زندان می‌رود.
اکبر در دوره‌ای که در زندان بود، برادرش بهرام، درس خود را در خارج تمام کرده و به ایران باز می‌گردد. یکی از استادان مراسمی برای او برپا می‌کند و مریم در این مراسم می‌خواند و بهرام پس از دیدن او، قول می‌دهد چشمان او را درمان کند. و بالاخره با او ازدواج می‌کند. در شب عروسی بهرام، اکبر از زندان آزاد شده و به مراسم عروسی می‌رسد. بالاخره اکبر برای راحتی برادرش و مریم از تهران می‌رود. فیلم جذابی است که نشان دهنده پاکی و نجابت زن نابینا و تلاش و کوشش برای پیشرفت و درآمد و نیز ادب و جذابیت او است.
*.م.ن

برچسب ها:
این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *