کارگاه آموزشی صلح با خویشتن و آشنایی با حقوق شهروندی

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
2 دقیقه مطالعه

کارگاه آموزشی صلح با خویشتن و آشنایی با حقوق شهروندی

روز پنجشنبه ۳ مهرماه ۹۸ و به مناسبت روز جهانی صلح، کارگاه آموزشی صلح با هدف آموزش حقوق شهروندی و با محوریت صلح با خویشتن، پذیرش و تفهیم تفاوت ناتوانی و توانیاییهای متفاوت، در چند بخش متفاوت در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر برگزار شد.
در بخش اول مددجویان به معارفه خود پرداخته و علایق و احساسات خود را با دوستانشان سهیم شدند. و در همین بین تلاش کردند تا به کشف تفاوت ها و شباهت های خود با دوستانشان بپردازند.
در بخش دوم مفاهیم “صلح درونی با خویشتن” و “درک لحظه ی اکنون” با زبانی رسا برای مددجویان تشریح شد.
در ادامه به منظور تفکیک و تمیز ناتوانی و توانایی های متفاوت، مربیان کارگاه با طرح سوالی چالشی ( تفاوت فرد دارای معلولیت و فرد ناتوان در چیست ؟) و با مشارکت فعال مددجویان در بحث، به بیان خصوصیات افراد ناتوان و افرادی با توانایی های متفاوت پرداختند.
به منظور تعامل هر چه بیشتر مددجویان با یکدیگر در کارگاه، مربیان با توزیع برگه هایی اقدام به نظرسنجی گروهی در خصوص جنبه های رفتاری مثبت و منفی افراد نمودند.
در ادامه به جمع بندی انواع رفتارهای اطرافیان در برخورد با افراد دارای معلولیت پرداخته شد و رفتارهایی مانند، بی تفاوتی، ترحم، حمایت ، عدم درک، عذرخواهی و … مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
در خاتمه کارگاه نیز با مشارکت مددجویان حاضر در کارگاه و به منظور آموزش حقوق شهروندی و درک هر چه بهتر رفتارهای مناسب در مواجهه با افراد دارای معلولیت و بر اساس سناریوهای تدوین شده توسط کارشناسان موزه صلح، نمایشی توسط مددجویان اجرا و مددجویان به ایفای نقش پرداختند.
این کارگاه با مشارکت داوطلبانه کارشناسان گروه تسهیل گران صلح موزه صلح تهران برگزار شد.

منبع: سایت موسسه رعدالغدیر، 7 مهر 1398

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *