مجتمع رعد ثبت نام کار ساز ۲ را آغاز کرد

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
11 دقیقه مطالعه

مجتمع رعد ثبت نام کار ساز ۲ را آغاز کرد

دومین دوره Boot Camp تخصصی کارساز با عنوان آموزش کارشناس مرکز تماس Call Center از امروز توسط مجتمع رعد آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دومین دوره آموزش‌های فشرده این مو‌ٔسسه با هدف توسعه اشتغال هدفمند افراد دارای معلولیت چند ماه پس از برگزاری دوره تربیت ادمین شبکه‌های اجتماعی و در پی ساعت‌ها کار کارشناسی در اتاق فکر این رویداد با عنوان کارشناس مرکز تماس از امروز آغاز شد.
بر اساس این گزارش برنامه‌ریزی کارساز ۲ طی ۶ هفته آموزش‌های نظری و عملی ادامه خواهد یافت و کارجویان دارای معلولیت پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام و مصاحبه ورودی به صورت رایگان از آموزش‌های این دوره استفاده می‌کنند و در پایان با کسب موفقیت، فارغ التحصیلان به کارفرمایان متقاضی جذب دانش‌آموخته برای انجام مصاحبه شغلی معرفی خواهند شد.
شایان ذکر است، گروهی از مراکز آموزشی و تخصصی تربیت کارشناس مرکز تماس به همراه کارفرمایان این حوزه از کسب و کارهای اینترنتی برگزاری این دوره را حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.

ویژگی‌‌های کارساز2 در کنفرانس خبری تشریح شد
آموزش کاملاً رایگان، حضور اساتید برجسته و کارفرمایان، مهم‌­ترین ویژگی­‌های این دوره است
در پی انتشار خبر آغاز ثبت نام کارساز2 توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به منظور اطلاع‌‌رسانی از کم و کیف این دوره با مسؤولان آموزش و اشتغال رعد گفت‌‌وگویی ترتیب دادیم تا علاقه‌­‌مندان از ماهیت کارساز2 بیشتر مطلع شوند.
سیدمهدی میرهادی معاون آموزشی مجتمع رعد در مورد ویژگی‌­های کارساز2 گفت: باتوجه به استقبال خوب کارآموزان و کارفرمایان از کارساز یک ما را به این فکر انداخت تا در هر سال 2 عنوان برای دوره‌­های کارساز داشته باشیم، موضوعی برای کارساز2 انتخاب شد، کارشناس مرکز تماس یا Call Center Expert بود که با بررسی آگهی­‌های استخدامی به این نتیجه رسیدیم و در این زمینه باید یک تشکر ویژه از سایت جاب‌ویژن بکنیم به خاطر اینکه خیلی سریع داده‌­هایی را در اختیار رعد قرار داد تا ما بتوانیم بررسی کنیم و متوجه بشویم که چه مشاغلی مورد نیاز و توجه کارفرمایان است و در این پایش 3 عنوان بیشتر مورد نیاز کارفرمایان بود که یکی از آنها همین کارشناس مرکز تماس بود.
به غیر از کشش بازار‌کار و نیاز کارفرمایان که برای جذب کارآموزان آموزش دیده بسیار اهمیت داشت، ما باید در نظر می‌­گرفتیم شغلی که انتخاب می‌­کنیم، ظرفیت دورکاری برای افراد دارای معلولیت را دارد یا خیر. کرونا مبحث دورکاری را بسیار پررنگ کرده‌است به نحوی که بعد از پایان پاندمی هم خیلی از سازمان­‌ها شرایط دورکاری را به عنوان یکی از روش‌‌های انجام کار ادامه خواهند داد.
بنابراین 2 شرطی ما برای انتخاب کارساز2 در نظر داشتیم، یکی این بود که شغلی انتخاب کنیم که مورد نیاز کارفرما باشد و دیگری اینکه این شغل ظرفیت دورکاری داشته باشد و از آنجا که آموزش­‌های رعد الان فقط به شهر تهران خلاصه نمی­‌شود و در “کارساز یک” پذیرفته‌‌شدگان از 15 استان انتخاب شده بودند، پس دورکاری این امکان را فراهم می‌­کرد که توان­‌یابان سراسر کشور از این دوره و ظرفیت اشتغال برابر استفاده کنند. جمع­‌بندی تمام این نتایج ما را به شغل پرطرفدار کارشناس مرکز تماس رساند و ما این شغل را به عنوان دومین بوت‌کمپ کارساز انتخاب کردیم.
فاطمه اکبرپور مدیر آموزش مجتمع رعد نیز در مورد ویژگی‌­های کارشناس مرکز تماس و زمان ثبت‌­نام گفت: با احتساب پیش‌­نیازهایی که برای این دوره پیش‌­بینی شده‌است، کل دوره 6 هفته طول خواهد کشید و در این مدت 24 ساعت دروس آنلاین، 20 ساعت دروس آفلاین به صورت محتوای آموزشی ضبط شده ارایه می‌شود که عنوان‌­های درسی: اصول مرکز تماس، آداب مذاکره و تماس تلفنی، استانداردهای مرکز تماس، اصول اخلاقی یک مرکز تماس، فروش و بازاریابی در این مدت به کارآموزان آموزش داده می­شود.
ثبت‌­نام این دوره از 27 مهر آغاز شده و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت و کلاس­‌ها از تاریخ 29 آبان آغاز می‌­شود.
برای این دوره گواهینامه­‌ای توسط دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد صادر خواهد شد و شرکت حامی‌سان یکی از حامیان قدیمی مجتمع رعد که سال­‌ها در زمینه کالسنتر فعالیت می‌‌کند و مدیریت تماس‌­های شرکت­­‌های بزرگ را برعهده دارد، تدریس این دوره را برعهده گرفته‌است. از آنجا که حامی‌سان تجربه حرفه­‌ای مرکز تماس را داشته به صورت کاملاً مؤثر و عملی می‌­تواند قابلیت­‌ها و توانمندهای یک کارشناس مرکز تماس را به کارآموزان این دوره منتقل نماید.
امید قریشی مدیر واحد اشتغال مجتمع رعد در مورد ویژگی منحصر به فرد دوره­‌های کارساز گقت: برای انتخاب کارساز2 با کمک سایت جاب‌ویژن اطلاعات 2500 آگهی شغلی را بررسی کردیم و با پردازش اطلاعات آن 2500 آگهی شغلی به کارشناس مرکز رسیدیم چرا که بیشترین تعداد آگهی و بیشترین مناسب‌­سازی و سازگاری با شرایط افراد دارای معلولیت در این شغل وجود داشت.
با توجه به ارتباطی که واحد اشتغال رعد با کارفرمایان خصوصی و دولتی دارد، کارشناس مرکز تماس یکی از آن فرصت‌­های شغلی بود که تقاضای زیادی برای جذب آن وجود دارد و وقتی ما این ایده را با چند تا از شرکت‌­های فعال این عرصه در میان گذاشتیم، مرکز تماس حامی‌‌سان و مرکز تماس پی‌­تام و مرکز تماس رعدالغدیر ضمن حمایت از این طرح، امکان جذب کارآموختگان این دوره را مورد تأکید قرار داده­‌اند.
با قول­‌هایی که این مراکز تماس برای جذب کارآموختگان به ما داده‌­اند، ما برای جذب و اشتغال فارغ‌­التحصیلان این دوره دغدغه خاصی نداریم و بیش از ظرفیت دوره، فرصت شغلی آماده وجود دارد زیرا دوره کارساز2 برای 60 نفر طراحی شده­ اما فرصت­‌های شغلی که به ما معرفی شده بیش از این تعداد است.
مدیر اشتغال رعد در مورد تفاوت کارساز یک و 2 افزود: آموزش دوره کارساز یک 3ماه بود اما آموزش دوره کارساز2 به 6 هفته کاهش پیدا کرده‌است و احتمال تکرارش خیلی زیاد است و براساس تصمیماتی که در جلسات راهبری دوره­‌های کارساز گرفته شد، قرار است در این دوره با همین موضوع کارشناس مرکز تماس تکرار شود.
مدیر آموزش در مورد بخش‌­های آموزشی کارساز 2 ضمن اشاره به مدت 48 ساعت آموزش غیر حضوری، افزود: آموزش غیرحضوری و آنلاین یکی از قسمت‌­های آموزشی این دوره است و بعد از اینکه کارآموزان این بخش را پشت سرگذاشتند به مرحله کارورزی وارد می­‌شوند تا به صورت کاملاً عملی مهارت­‌های لازم را کسب نمایند و پس از جذب در بازارکار و رسیدن به موقعیت شغلی، تعدادی عناوین درسی تکمیلی پیش‌­بینی کردیم تا براساس ارزیابی کارفرمایان و شرکت‌های پذیرش‌کننده به کارجویان ارایه ­شود و میزان کارایی آنها را در محیط کار ارتقاء دهد به عبارت دیگر کارساز2 شامل 3 بخش آموزشی­‌های نظری، کارورزی و آموزش‌­های تکمیلی خواهد بود.
معاون آموزشی رعد ضمن دعوت از افراد دارای معلولیت علاقه‌­مند به اشتغال سراسر کشور در مورد شیوه ثبت­‌نام، گفت: کارجویان با تماس و ارسال پیام به شماره تلفن: 09024864252 توسط همکاران آموزش لینک تماس را دریافت می­‌کنند و با تکمیل فرم توسط داوطلبان، ثبت­‌نام آغاز می­‌شود و فرآیند خیلی ساده­ طراحی شده‌است سپس کارشناس آموزش ضمن تماس زمان مصاحبه را به اطلاع شرکت‌­کنندگان می‌­رساند و در نهایت نفرات برتر براساس ظرفیت دوره انتخاب و اعلام خواهد شد.
این دوره هم مانند سایر خدمات مجتمع رعد طی 37 سال گذشته کاملاً رایگان است و اساتید برجسته‌­ای برای این دوره انتخاب شده و کارفرماهای بسیار بزرگی از همین حالا آماده هستند تا به کارآموختگان این دوره فرصت مصاحبه شغلی بدهند با توجه به آنلاین بودن آموزش‌­ها و دورکاری مشاغل این فرصت متخصص افراد دارای معلولیت ساکن تهران نیست و همه­‌ی کارفرمایان موقعیت­‌های شغلی کاملاً دورکار دارند و برای آنها فرقی نمی­‌کند که همکارشان از اصفهان، تهران یا کرمان کارها را انجام دهند، بنابراین از کارآموزان شهرستانی دعوت می­‌کنم از فرصت‌­های شغلی که در اختیارشان هست، استفاده کنند. من فکر می­‌کنم زیرا با یک همت مخنصر پس از آموزش در سازمان­‌های بزرگ مشغول به کار خواهند شد.
امید قریشی در مورد تفاوت­‌های دوره کارساز2 با سایر دوره­‌هایی که پیش از این برگزار شده اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوت­‌های مهم کارساز2 با سایر دوره­‌های رعد این است که دانشجویان این دوره از میانه دوره به یک همیار شغلی (جاب کوچ) تخصصی وصل می‌­شوند که این یکی از روش­‌های توصیه شده اشتغال حمایت‌شده است و ما در این دوره بر همین اساس عمل می­‌کنیم و از هفته دوم آموزش یک نفر جاب کوچ با کارآموزان همراه می­‌شود تا موفقیت آنها را تضمین ­کند. مدرسه کوچینگ ویز ایران برای این منظور کنار رعد قرار دارد و کوچ‌­های تخصصی این دوره را تأمین می­‌کند تا مسیر اشتغال کارآموختگان کارساز 2 تسریع شود.

منبع: سایت مجتمع رعد، 29 مهر 1400

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *