مؤسسه های پاراتور

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
3 دقیقه مطالعه

مؤسسه‌های پاراتور

محمد نوری (مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین)
5 بهمن 1402

مراکزی که در جهان در زمینه گردشگری معلولان (پاراتور) فعال هستند به منظور گسترش ارتباطات معرفی می‌شوند. دسترس‌پذیری به اطلاعات و خدمات گردشگری به عنوان یکی از ارکان مهم گردشگری معلولان با ارتباط با هتل‌ها و مراکز توریستی معلولان در جهان انجام می‌پذیرد. باید توجه داشت نه تنها افراد ناتوان یا افراد با نیازهای ویژه بلکه، همگان از فواید گردشگری دسترس‌پذیر بهره‌مند شوند. به عبارت دیگر اگر یک خانواده نتواند با فرزند معلول خود سفر کند، کسب و کارهای گردشگری یک مشتری از دست نداده‌اند بلکه یک خانواده را از دست داده است؛ همچنین بر اساس تحقیقات افراد با نیاز خاص و همراهانشان اقامت‌های طولانی‌تری نسبت به دیگر مسافرین در هتل‌ها دارند؛ که این خود فرصت طلایی برای کسب و کارهای حوزه گردشگری است تا با در نظر گرفتن نیاز این افراد در محصولات و خدمات خود درآمد بیشتری کسب کنند. از سوی دیگر گردشگری دسترس‌پذیر برای همگان فصلی بودن این صنعت را کاهش می‌دهد و فصول سفر طولانی‌تر و فعالان این حوزه بیش از پیش بهره‌مند خواهند شد.

شناخت مؤسسه‌ها
در کشورهای مختلف مراکز مردمی و دولتی که در زمینه پاراتور فعال هستند، کم نیست. این مراکز رو به ازدیاد می‌باشند. اما ارتباط معلولان با این مراکز ضعیف است. یک دلیل آن فقدان شناخت مراکز است. اکنون تعدادی از این مراکز معرفی می‌شوند بلکه زمینه‌ای برای گسترش روابط معلولان در گردشگری شود.
مؤسسه Society for accessible travel and hospitality: به معنی انجمن «مهمان‌نوازی و مسافرت آسان» است و در سال 1976 برای رفاه حال معلولین تأسیس شد و هم اکنون با آژانس‌های مسافرتی، انجمن ملی گردشگری و مؤسسه بین‌المللی همکاری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود فرصت‌های سفر معلولین به کار گرفته است.
مؤسسه sage traveling: به معنای «توریسم معلولین» است. در سال 2009 فردی معلول و عاشق سفر این مؤسسه را تأسیس کرد.
مؤسسه wheelchair holiday: این مؤسسه در انگلستان قرار دارد و کارشناسان بسیار ماهر در مورد امکانات اقامتی مناسب در هتل‌ها، خدمات فرودگاهی، ترانسفر و پرواز تحقیق می‌کنند سپس مکان‌های ایده‌آلی را برای معلولین در نظر می‌گیرند.
مؤسسه Grabo tours Reisen: معتبرترین و معروف‌ترین آژانس مسافرتی ویژه معلولین است که در سال2000 تورهای هوایی، قطاری و دریایی به کشورهایی مانند چین، تبت، ویتنام، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تونس، بلغارستان و قطب شمال برگزار کرده است.

مأخذ
ایده‌های پول ساز به همراه طراحی مدل کسب و کار: گردشگری معلولین، محمدرضا باباگپ‌پور و الهه ازدِ ولی اصفهانی، تهران، مانیان، 1401، ص 8-9.

*.م.ن

برچسب ها:
این مقاله را به اشتراک بگذارید