اساسنامه اولین شبکه ملی افراد دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
4 دقیقه مطالعه

اساسنامه اولین شبکه ملی افراد دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی

دفتر فرهنگ معلولین

سایت کانون معلولین توانا (۱۰ شهریور ۹۸) از اتمام تدوین اساسنامه شبکه ملی افراد دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی خبر داده است. محتوای کامل این اساسنامه هنوز در اختیار نخبگان قرار نگرفته و منتشر نشده است. از این‌رو نمی‌توان درباره آن داوری کرد، اما چند نکته پیشنهادی هست:
۱ـ معلولان در ایران انواع تشکل‌ها و چند شبکه دارند، اما بازدهی و موفقیت و تأثیر این شبکه‌ها در کاهش مشکلات معلولان بسیار اندک بوده است. اساسنامه شبکه جدید باید به گونه‌ای باشد که این شبکه را فعال و موفق کند.
۲ـ این شبکه می‌تواند الگو برای دیگران باشد لذا اساسنامه آن هم باید دقیق‌تر و محرک تشکیلات به سوی موفقیت‌های بزرگ باشد. و صرفاً یک اساس‌نامه تیپ و مشابه سایر اساسنامه‌های قبلی مطمئناً مشکلی از این جامعه حل نمیکند. *.م.ن

اساسنامه اولین «شبکه ملی افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی» تدوین شد
به گزارش پیک‌توانا؛ اساسنامه اولین شبکه ملی معلولان جسمی‌حرکتی روز گذشته در ششمین نشست تخصصی و بررسی آن، تدوین و به تأیید هیأت مؤسس رسید.
در این نشست، اساسنامه تیپ وزارت کشور در حوزه شبکه های ملی معلولان در ۴۶ ماده و ۴۷ تبصره به بررسی درآمده و با برخی تغییرات در کلیات و جزئیات به تأیید نهایی هیأت مؤسس رسید.
این اساسنامه پس از تأیید توسط وزارت کشور، شبکه ملی معلولان جسمی‌حرکتی را وارد انجام مراحل بعدی و اتمام رویه ثبت خود خواهد کرد.
لازم به ذکر است شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی با اعلام فراخوان و دعوت از تمام تشکل های فعال کشور در حوزه معلولان جسمی و حرکتی به زودی انتخابات این شبکه را برگزار خواهد کرد.
گفتنی است ششمین نشست تخصصی بررسی اساسنامه اولین شبکه مای معلولان جسمی‌حرکتی با حضور محمودکاری مدیرعامل انجمن ندای معلولین ایران، اصغرشیرزادی مدیرعامل انجمن تخصصی معلولین، حامد رزازی مدیرعامل انجمن توانا آمل، بهروز مروتی مدیر کمپین پیگیری قانون جامع حمایت از معلولان، سیداکبرحسینی عضو هیأت مدیره کانون توانا، مرضیه کریمی مدیر روابط عمومی کانون توانا و رقیه بابایی سردبیر پیک‌توانا در دفتر مرکزی گروه بهداشتی فیروز برگزار شد.
منبع: سایت کانون معلولین توانا، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

فراخوان عضویت شبکه ملی سازمانهای مردم نهاد افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی ایران
(در شرف تاسیس)
با عنایت به موافقت هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد وزارت کشور با تاسیس شبکه ملی سازمانهای مردم نهاد افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، بدینوسیله از کلیه کانونها، موسسات و انجمن های فعال ملی استان – شهرستان در حوزه توانمندسازی معلولان جسمی، حرکتی و آسیب نخاعی دعوت به عمل می‌آید، مراتب آمادگی خود را جهت عضویت و حضور در جلسه مجمع عمومی شبکه ملی ، رسما اعلام نمایند. لازم به ذکر است علاوه بر موسساتی که پروانه فعالیت آنان از طریق وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداریها صادر گردیده ، دارندگان مجوز از سازمان های بهزیستی ، فنی و حرفه‌ای و وزارت ارشاد نیز منع قانونی برای عضویت نخواهند داشت و زمان برگزاری مجمع عمومی شهریورماه جاری و آخرین مهلت عضویت ۱۰ شهریور ماه خواهد بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دستیابی به فرم عضویت با شماره‌های
۳۳۳۴۵۲۲۲- ۰۲۸ و ۰۹۰۳۴۹۲۰۶۰۰ (دبیرخانه موقت شبکه ملی) تماس حاصل فرمائید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *