عشق و سرما

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
5 دقیقه مطالعه

عشق و سرما، زهرا مصلحتی، انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین، 1400، 46 ص.

ISBN: 978-622-6216-76-0

موضوع:
نثر فارسی — قرن ۱۴

مشاهده صفحات اولیه کتاب

متن پشت جلد کتاب:
گاهی همه‌ی ما برای شنیدن حرف‌های دیگران و نتیجه‌گیری درباره‌ی آنچه که شنیده‌ایم بی‌آنکه قاضی باشیم و شاید کمی از نتیجه‌گیری‌هایمان وقتی که بر کرسی قضاوت می‌نشیند، مشتاقیم. آیا از خود تا به حال پرسیده‌ایم که چرا مشتاق خواندن نیستیم؟ من شما را به شنیدن روایت عارفانه، عاشقانه و اجتماعی «عشق و سرما» دعوت می‌کنم تا در سکوت روایت‌گر عشق در تاریکی روزگار خویش باشم، شاید عشق هنوز هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: ۰۲۵۳۲۹۱۳۴۵۲ (ساعت ۸ الی ۱۷) ؛ تلگرام: ۰۹۳۹۸۳۷۳۴۳۵
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه۱۱، پلاک۴، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: nori1363@gmail.com

زندگی‌نامه نویسنده
مهربان باش، از همه بیشتر مهربان باش، حتی از من مهربانتر باش. یک نارسیس ارزش عشق را درک نمی‌کند اما یک انسان مهربان به خوبی ارزش هر احساس را می‌فهمد، جمله‌ای که سر لوحه زندگی‌ام هست.
من متولد کرج هستم. در 22 اردیبهشت ماه 1374 از پدر و مادر کاملا مسلمان و شیعه متولد شدم. خواهر و برادرانم که قبل از من متولد شدند به دلیل پیوند فامیلی پدر و مادر دارای مشکل بودند و همه به آسمان برگشتند تولد من هم با مشکلات زیادی همراه بوده از جمله بیماری تنفسی و راشیتیسم شدید و …
برای زمان‌های طولانی در منزل و بعضی وقت‌ها در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتم اما هنوز کاملاً خوب نشدم. چون به فیلم و سریال علاقه دارم چند ساعت از روز صرف تماشای تلویزیون می‌کنم. در گذشته فکر می‌کردم این بازیگرها هستند که داستان‌ها رو به شکل زیبا تعریف می‌کنند اما بعدها متوجه شدم فقط بازیگرها نه بلکه همه عوامل یک سریال باعث زیبا دیده شدن یک سریال می‌شوند البته برای من داستان‌ها اهمیت دارند و تأثیر پذیری خودم از داستان‌ها باعث شد قلم به دست بگیرم و بنویسم اما به فکر چاپ یک اثر نبودم تا این که دیدم بیماری کرونا و شرایط سخت زندگی باعث تضعیف روحیه مردم شده است.
با هدف این که بعد خواندن کتاب «عشق و سرما» حال روحی مردم بهتر و زندگی‌ها زیباتر شود برای چاپ اولین کتابم با هدف امید و انژی مثبت به دیگران در این مسیر قدم گذاشتم. جمله کوتاه یک نارسیس نباش کپی برداری از هیچ هنرمندی نیست و متعلق به بنده حقیر هست، همین طور که متوجه شدید در زمان سخت زندگیم به یک داستان و یک رویا زیبا نگاه کردم و متوجه شدم در زمینه نویسندگی توانایی‌هایی دارم. دوستان عزیزم از سختی‌ها نترسید و همیشه به سراغ راه‌هایی برای شکوفایی و رشد استعدادها و توانایی‌هایی که دارید باشید مخصوصاً شما افراد دارای معلولیت عزیز.

مقدمه
سلام به خوانندگان عزیز!
گاهی همه‌ی ما برای شنیدن حرف‌های دیگران و نتیجه‌گیری درباره‌ی آنچه که شنیده‌ایم بی‌آنکه قاضی باشیم و شاید کمی از نتیجه‌گیری‌هایمان وقتی که بر کرسی قضاوت می‌نشیند، مشتاقیم.
آیا از خود تا به حال پرسیده‌ایم که چرا مشتاق خواندن نیستیم؟
زیرا خواندن اغلب شنیدن در سکوت است، کما اینکه خیلی از دوستان شنیدن را به سکوت ترجیح می‌دهند پس خواندن را امری مهم و ضروری نمی‌دانند.
دوستان عزیز!
من شما را به شنیدن روایت عارفانه، عاشقانه و اجتماعی «عشق و سرما» دعوت می‌کنم تا در سکوت روایت‌گر عشق در تاریکی روزگار خویش باشم، شاید عشق هنوز هم حرفی برای گفتن داشته باشد.
زهرا مصلحتی

فهرست
مقدمه

بخش اول: عاشقانه
دعا
دفتر خاطرات
زندگی دوباره
نگرانی
عشق و سرما
احساسم به تو
تنهایی
حقیقت زندگی
اما نمی‌دانم چرا

بخش دوم: بهشت همین جاست
پرواز به آسمان
آرزو
همین نزدیکی
ماه من
اقتصاد

بخش سوم: جهاد
یادگاری
آموزگار
کودک کار
سردار دل‌ها
پاییز من

بخش چهارم: اجتماعی
فرشتگان آسیب دیده
همراه بیمار
طلاق
عشق به تو بر می‌گرده
عشق و دوستی

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *