موفقیت در زندگی با 31 راز معنوی

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
16 دقیقه مطالعه

اعلام می کنم: موفقیت در زندگی با 31 راز معنوی، جوئل استین، ترجمه زهرا بهرامی، انتشارات توانمندان، 1400، 80 ص.

I declare: 31 promises to speak over your life , ISBN: 978-622-6216-83-8

از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

موضوع:
مکالمه با خود — جنبه‌های مذهبی — مسیحیت
Self-talk — Religious aspects – Christianity
مثبت‌نگری
Affirmations

مشاهده صفحات اولیه کتاب

متن پشت جلد کتاب:
کلام ما قدرت شگفت انگیزی دارد. هر وقت سخنی بر زبان می‌آوریم چه خوب و چه بد، درواقع به آن زندگی می‌بخشیم. خیلی‌ها عادت دارند درباره خودشان، خانواده‌شان و در مورد آینده سخنان منفی بگویند: «من هرگز موفق نخواهم شد»، «این بیماری هرچه داشتم از من گرفته است» و غیره. این افراد نمی‌دانند که آینده خود را پیشگویی می‌کنند ما دقیقا آنچه را که گفتیم به دست خواهیم آورد. جوئل استین در این کتاب 31 اعلام برای شما نوشته است تا بتوانید در هر ماه به هر 31 روز زندگی خود برکت دهید. وی معتقد است که شما در هر روز از ماه‌های سال فقط کافی‌ است چند لحظه را به این کار اختصاص دهید و آینده خود را با این اعلام‌های مثبت و الهام‌بخش شکل بدهید.

انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: ۰۲۵۳۲۹۱۳۴۵۲ (ساعت ۸ الی ۱۷) ؛ تلگرام: ۰۹۳۹۸۳۷۳۴۳۵
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه۱۱، پلاک۴، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: nori1363@gmail.com

مقدمه
سخن ما نیروی فوق‌العاده‌ای دارد. زمانی‌که سخن می‌گوییم به آن جان می‌دهیم. اشخاص بی‌تفاوت به مثبت یا منفی بودن کلامشان از جملات منفی زیادی در مورد خود، خانواده و آینده‌شان استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌گویند: «هیچ‌وقت موفق نمی‌شوم»، «این مریضی مرا نابود می‌کند»، «بازار خراب است»، «نمی‌توانم موقعیت را درست کنم»، «سرما در راه است حتماً مریض می‌شوم».
آن‌ها نمی‌دانند با بیان این جملات در مسیر پیشگویی آینده هستند. در کتاب مقدس می‌خوانیم: «ما نتیجه کلاممان را می‌بینیم». به این معنا که ما دقیقاً نتیجه سخنانمان را دریافت می‌کنیم. کلید موفقیت شما در کلام است. سخنانی بگویید که در مسیر زندگی ایده‌آل‌تان باشد. نمی‌شود از شکست صحبت کنید ولی در انتظار موفقیت باشید. نمی‌شود از کمبود صحبت کنید و درانتظار فراوانی باشید. هر چیزی بگویید همان را می‌آفرینید. اگر دوست دارید بدانید پنج سال دیگر چه موقعیتی خواهید داشت، ببینید در مورد خود چه می‌گویید.
با کلاممان می‌توانیم آینده موفق و یا وحشتناک برای خود رقم بزنیم. برای همین است که هیچ‌وقت نباید بگوییم: «من پدر یا مادر مناسبی نیستم. جذاب نیستم. هیچ کاری را نمی‌توانم درست انجام دهم. در کار شکست می‌خورم». احتمالا این افکار به ذهن شما بیایند، اما نباید آن‌ها را به زبان بیاورید. زمانی که از افکار منفی خود صحبت می‌کنید در حقیقت به آن‌ها فرصت می‌دهید در زندگی شما ریشه بگیرند. من هروقت افکار منفی به سراغم بیاید و بی‌اختیار بخواهم آن‌ها را بیان کنم بلافاصله به تأثیر این افکار منفی در زندگی‌ام فکر می‌کنم و جلوی خودم را می‌گیرم. درباره زندگی‌ام از شکست نمی‌گویم بلکه از محبت پروردگارم سخن می‌گویم؛ «خوشبخت، توانمند و تندرست هستم. امسال سالی عالی برایم خواهد بود». با این کار آینده‌تان را تضمین می‌کنید.
این کتاب را نوشتم تا شما بتوانید با مطالعه ۳۱ بخش آن که در اصل یک ماه کامل را تشکیل می‌دهد، آینده روشنی را برای خودتان بیافرینید. امید دارم هر روز فرصتی را برای مطالعه این کتاب اختصاص دهید و سخنان مثبت، الهام‌بخش و دلگرم‌کننده آن آینده شما را روشن کند. باور دارم اگر روزی یک بخش از آن را بخوانید در مسیر رحمت خداوند قرار خواهید گرفت.
سال‌ها پیش تصمیم داشتم تا ساختمان موسسه‌ خودمان را بازسازی کنم. از معماران خواستم تا هزینه آن را برآورد کنند. هزینه میلیونی بازسازی ساختمان مرا متعجب کرد، زیرا بیش از آن‌چه تصور می‌کردم سرمایه نیاز داشت. بعد از این‌که طرح به مرحله اجرا درآمد، با خود فکر کردم، «ممکن نیست، هیچ‌وقت نمی‌توانم چنین هزینه‌ای را تهیه کنم و هیچ راهی برای آن ندارم». من این افکار منفی را داشتم اما آن‌ها را به زبان نمی‌آوردم، زیرا یقین داشتم که اگر قرار باشد آینده‌ام را پیش‌بینی کنم باید از چیزهای خوب صحبت کنم. چیزی را به زبان نمی‌آوردم که هم اکنون در جهان واقعی می‌بینم یا احساس می‌کنم بلکه از چیزی سخن می‌گویم که خداوند درباره من می‌گوید. من در آن لحظه گفتم: «پروردگار تمام نیازهایم را رفع می‌کند، به نظر محال می‌رسد ولی خدا می‌تواند غیرممکن را ممکن کند ». زمانی‌که پروردگار ایده‌ای را به شما الهام می‌کند شرایط آن را نیز فراهم می‌کند. به خودم یقین دادم که پیروز می‌شوم و رویایم به واقعیت می‌پیوندد. همان‌طور که در کتاب آسمانی آمده است: «زبانتان می‌تواند زندگی شما را حفظ کند و یا آن را بر باد دهد». حالا چه چیزی درباره آینده خود یا خانواده‌تان می‌گویید؟
اگر طرفدار بیس‌بال هستید به احتمال زیاد خوزه لیما را می‌شناسید. او در تیم هوستون آستروس، پرتاب‌کننده توپ بود. در یک فصل در ۲۱ بازی پیروز شد و به عنوان بهترین پرتاب‌کننده لیگ شناخته شد. تا این‌که محل بازی تیمشان به محل جدیدی در مرکز شهر انتقال یافت، اما حفاظ اطراف زمین بازی بسیار نزدیک‌تر از زمین قبلی بود که برای ضربه زننده توپ فرصت خوبی محسوب می‌شود اما کار را برای پرتاب‌کننده توپ سخت می‌کرد. اولین باری که خوزه لیما به زمین بازی جدید رفت روی قسمت مرتفعی از زمین ایستاد. وقتی نزدیکی حفاظ را به زمین مشاهده کرد اولین کلامی که از دهانش خارج شد این بود:«هیچ‌وقت نمی‌توانم در این‌‌جا توپی پرتاب کنم، حفاظ بسیار نزدیک است». می‌دانید چه شد ؟ او از یک قهرمان به بازیکنی تبدیل شد که در ۱۶ بازی شکست خورد. این حادثه یکی از بدترین اتفاقات تاریخ آستروس بود. او با گفتن این کلمات آینده‌اش را پیش‌گویی کرد. افکار منفی به سراغش آمد اما به جای این‌که آن‌ها را نادیده بگیرد آن‌ها را به زبان آورد. وقتی سخن می‌گویید به عقیده‌تان جان می‌بخشید. کتاب آسمانی می‌گوید: «با کلامتان خود را گرفتار کردید».
در زمان کودکی مردی را می‌شناختم که یک شرکت داشت. او مسئولیت‌ زمین‌های یک مکان مذهبی را نیز به عهده داشت. مهربان و دوست‌داشتنی بود اما همیشه سخنانی منفی به زبان می‌آورد. هرگاه با او گفت¬وگو می‌کردم از سختی زندگی، کسب و کار راکد و خرابی وسایلش می‌گفت. او در منزل نیز مشکلاتی داشت؛ یکی از فرزندانش پیوسته او را با کارهایش آزار می‌داد. قریب به ده سال هفته‌ای دو بار او را می‌دیدم. به خاطر ندارم هیچ‌وقت از چیزهای مثبت حرف زده باشد. همیشه در حال پیش‌بینی شکست در آینده‌اش بود. اما نمی‌دانست که با کلامش خود را بدبخت می‌کند. وقتی ۵۵ سالش بود به بیماری سختی دچار شد و دو یا سه سال آخر زندگی‌اش در مسیر بین خانه و بیمارستان گذشت. مرگ بسیار غمناکی داشت و در تنهایی خداحافظی کرد. من هم نتوانستم به او کمک کنم. او همه داستان زندگی‌اش را با غم پیش‌گویی کرد. پیوسته نگران بود که نتواند سال‌های بازنشستگی خوبی داشته باشد. در اصل از هر چیزی که سخن گفت همان را دریافت کرد.
احتمالا در موقعیت دشواری هستید ولی هیچ‌وقت از کلامتان برای بیان شرایط استفاده نکنید. تندرستی، نعمت و رحمت را در زندگیتان اعلام کنید. از این کتاب به عنوان راهنمایی استفاده کنید که هر روز از موفقیت‌ با شما صحبت می‌کند. این شما هستید که به هر چه می‌گویید جان می‌بخشید. شما همه روز باید از این سخنان استفاده کنید: «رحمت خداوند من را در برگرفته است. خداوند همه کارها را برایم انجام می‌دهد. من موفق، نیرومند و سالم هستم». تنها باید از موهبت‌های آینده‌تان سخن بگویید زیرا با انجام این کار زندگی موفقی خواهید داشت.
اگر یک روز صبح از خواب بیدار شدید و احساس کسالت داشتید به هیچ عنوان نگویید: «امروز، روز بدی است. دوست ندارم سرکار بروم. از بودن با این بچه‌ها خسته شده‌ام». بلکه بگویید: «امروز روزی برای من عالی خواهد بود. برای آینده خیلی هیجان دارم، چرا که می دانم اتفاقات خوبی برای من روی می‌دهد». شاید احساس ناامیدی کنید، رابطه عاطفی‌تان موفق نباشد و یا به پیشرفت مورد نظرتان نرسیده باشید. در این صورت شاید انتقاد کنید و بگویید: «از همان اول باید متوجه می‌شدم. هیچ‌وقت به موقعیت خوبی نرسیدم. بدشانس هستم». در عوض بگویید: «می‌دانم اگر خداوند یک در را ببندد دری دیگر را باز خواهد کرد. چه بسا خداوند خیر من را در چیزی قرار داده باشد که به نظر من خوب نیست. نه تنها از این وضعیت بیرون می‌آیم بلکه شرایطم نسبت به قبل بهتر خواهدشد».
از موفقیت سخن بگویید
سخنانی را که درباره خودتان می‌گویید بیش‌تر از سخنان دیگران باور می‌کنید. به همین علت است که باید بگویید: «من سعادتمند و توانا هستم. در تندرستی کامل هستم. با استعداد هستم و آینده روشنی دارم». این کلمات به محض خروج از دهانتان به گوشتان می‌رسد. ذهن شما تصویری از آن‌چه گفته‌اید را می‌سازد و در طول زمان شما نیز آن را باور می‌کنید.
چندی پیش در اروپا پزشکی بود که بیشتر مراجعین او به بیماری‌های سخت مبتلا بودند. آن‌ها از روش‌های رایج برای درمان استفاده کرده بودند، اما هیچ تغییر در وضعیت سلامتیشان به وجود نیامده بود، پزشک نسخه‌ای عجیب به آن‌ها داد. آنها می‌بایست در هر ساعت سه یا چهار بار این عبارت‌ها را با صدای بلند برای خود تکرار می‌کردند: «هر روز و هر جایی که باشم بهتر و بهتر می‌شوم». او بعداز چند ماه نتایج چشمگیری مشاهده کرد. بیمارانی که نتوانسته بودند با روش‌های پزشکی رایج درمان شوند، حال احساس بهبودی می‌کردند. چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده بود؟ شنیدن سخنانی نظیر: «در حال بهبودی هستم. سلامتی‌ام بازمی‌گردد» باعث شده بود که در ذهنشان تصویری جدید شکل بگیرد. این تصویر به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند خود را قوی و سالم ببیند.
وقتی تصویری را در ذهنتان می‌سازید، پروردگار آن را در دنیای حقیقی برای شما پدیدار می‌سازد. اگر از سخنان منفی دوری کنید و از موفقیت و ایمان در آینده سخن بگویید زندگیتان دگرگون خواهد شد. اشخاصی را می‌شناسم که همیشه خسته و مریض هستند. آن‌ها پیوسته می‌گویند: «خسته‌ام، اصلاً حال ندارم.» و آن‌قدر در مورد این خستگی صحبت می‌کنند تا در واقعیت برایشان اتفاق بیافتد. آیا می‌دانید هر چه بیش‌تر از چیزی صحبت کنید آن را بیش‌تر به سوی خود جذب می‌کنید؟ زیرا آن را احساس می‌کنید. اگر وقتی از خواب بیدار می¬شوید تنها درباره احساس خستگی صحبت کنید؛ نه تنها موجب شکستتان می‌شوید بلکه خودتان را نیز گرفتار می‌کنید. درباره مشکل صحبت نکنید، از راه‌حل آن حرف بزنید. کتاب آسمانی نمی‌گوید که افراد ضعیف از ناتوانیشان صحبت کنند و دوستان ضعیف درباره کمبودهایشان با هم بحث کنند. بلکه می‌گوید: «اشخاص ضعیف باید دقیقاً برعکس حس ناتوانیشان، از قدرت صحبت کنند، آن‌ها باید بگویند که توانمند هستند».
در مورد وضعیت فعلیتان صحبت نکنید. در مورد چیزی صحبت کنید که می‌خواهید باشید. اگر صبح احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارید به جای این که انتقاد کنید، بگویید: «من نیرومند و پرانرژی هستم. خداوند قدرت تازه‌ای به من می‌بخشد و امروز روز فوق‌العاده‌ای برای من خواهد بود». با انجام این کار نه تنها احساسات شما بلکه نگرشتان به خودتان نیز تغییر می‌کند. دیگر با حس شکست از خانه بیرون نمی‌روید، بلکه با روحیه پیروزی به بیرون از خانه قدم می‌گذارید. روحیه‌ای که در آن لبخندی بر صورت دارید، با اعتماد به نفس شانه‌هایتان را عقب می‌دهید و سرحال و چابک هستید. این کلمات روحیه شما را متحول می‌سازد و باعث می‌شود تا شما خود را در خوشبختی تصور کنید.
شما موجود منحصر به فردی هستید، به همین دلیل شاهکار خلقت و ارزشمندترین دارایی جهان نام گرفته‌اید. به جای این‌که در آینه نگاه کنید و بگویید: «چقدر پیر شدی، موهایت جو گندمی شده، چقدر چروک روی پوستت افتاده»، لبخند بزنید و بگویید: «صبح بخیر زیبایی؛ صبح بخیر چهره جذابم؛ صبح بخیر موفقیت، صبح بخیر خوشبختی و قدرت» و با تمام وجود به آن باور داشته باشید و با ایمان از آینده‌ صحبت کنید.

فهرست
مقدمه 7
روز اول 13
روز دوم 15
روز سوم 17
روز چهارم 19
روز پنجم 21
روز ششم 23
روز هفتم 25
روز هشتم 27
روز نهم 29
روز دهم 31
روز یازدهم 33
روز دوازدهم 35
روز سیزدهم 37
روز چهاردهم 39
روز پانزدهم 41
روز شانزدهم 43
روز هفدهم 45
روز هجدهم 47
روز نوزدهم 49
روز بیستم 51
روز بیست و یکم 53
روز بیست و دوم 55
روز بیست و سوم 57
روز بیست و چهارم 59
روز بیست و پنجم 61
روز بیست و ششم 63
روز بیست و هفتم 65
روز بیست و هشتم 67
روز بیست و نهم 69
روز سی‌ام 71
روز سی و یکم 73
کلام آخر 75

موفقیت در زندگی با 31 راز معنوی
در این کتاب با بازنگری‌هایی در زمینه‌های نظری روان‌کاوی معاصر و روان‌درمانی بیشتر آشنا می‌شوید. این مجموعه تلاشی منظم برای تشخیص و توصیف آنچه که فراتر از حقایق تجربی و قوانین روان‌شناسی است، مانند روابط بین بدن و ذهن یا مربوط به جایگاه ذهن در جهان …

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *