عادت های اتمی

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
8 دقیقه مطالعه

عادت‌های اتمی: تغییرات کوچک، نتایج بزرگ، جیمز کلیر، ترجمه زهرا بهرامی، انتشارات توانمندان، 1402، 258 ص.

Atomic habits: tiny changes, remarkable results: an easy & proven way to build good habits & break bad ones , ISBN: ‬‭ 978-622-5207-23-3

از پرفروش های نیویورک تایمز

موضوع ها:
ترک‌ عادت
رفتار — تغییر و تعدیل

مشاهده صفحات اولیه کتاب

متن پشت جلد کتاب:
عادت‌های بد، تکرار می‌شوند، نه به خاطر اینکه شما مایل به تغییر آنها نیستید، بلکه به خاطر این است که شما سیستم اشتباهی را برای تغییر انتخاب کرده‌اید. این موضوع، فلسفه کلیدی کتاب عادت‌های اتمی است؛ شما تا سطح اهداف‌تان بالا نمی‌روید، بلکه تا سطح سیستم‌هایتان پایین می‌آیید. در این کتاب، به برنامه‌ای اثبات شده برای رسیدن به سطوح بالاتری دست خواهید یافت. این اثر از شش بخش مختلف تشکیل شده است که در هر کدام از آن‌ها به ما می‌آموزد چگونه با انجام کارهای کوچک و ساده می‌توانید زندگی رضایت بخشی را تجربه کنیم. علاوه بر این ما در این کتاب می‌آموزیم چگونه از رفتارهای اشتباه اجتناب کنیم و با شناخت بیشتر خود، از گذشته بهتر شویم. عادت‌های اتمی پر از مثال‌ها و اتفاقاتی است که نویسنده آن‌ها را پشت سر گذاشته است. به همین خاطر ما در این کتاب با اصول سفت و سخت و قانون‌های پیچیده مواجه نخواهیم شد و به راحتی می‌توانیم کار و زندگی خود را دچار تغییر و تحول شگفت انگیزی کنیم.

انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: ۰۲۵۳۲۹۱۳۴۵۲ (ساعت ۸ الی ۱۷) ؛ واتساپ و تلگرام: ۰۹۳۹۸۳۷۳۴۳۵
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه۱۱، پلاک۴، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: nori1363@gmail.com

درباره نویسنده
جیمز کلیر (James Clear) نویسنده‌ای مشهور است که در سال 1986 در هامیلتون ایالات‌ متحده متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته‌ بیومکانیک در دانشگاه دنیسون و در سال 2008 به اتمام رساند، و پس از آن، به مطالعه و تحقیق در حوزه‌ی عادت‌ها و رفتارهای انسانی پرداخت و اطلاعات جامعی در این باره کسب کرد.
جیمز کلیر یکی از پرطرفدارترین سخنرانان و بلگرهای آمریکایی است. او مطالب زیادی درباره موفقیت دارد و وبلاگش در ماه توسط میلیون‌ها نفر بازدید می‌شوند. نگاه و رویکرد او تا حدی متاثر از روان‌شناسی مثبت‌نگر است و برخی از تیم‌های ورزشی آمریکایی از کتاب‌های او و رهنمود‌هایش برای ارتقای توان‌مندی اعضا و بهبود اعتماد به نفس بازیکنانشان استفاده می‌کنند.
این نویسنده برای یادداشت‌های خود به رویکرد و روش علمی وفادار است و به همین دلیل از نوشته‌های او استقبال فراوانی می‌شود. او در کتاب‌های خود بر موضوع پرورش عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد در انسان‌ها کار می‌کند؛ زیرا معتقد است این باورهای آدمی هستند که باعث پیشرفت و توسعه‌ی فردی می‌شوند و نقش عادت‌ها در به وجود آمدن این باورها بسیار پررنگ است.
جیمز کلیر همچنین سخنرانی‌های انگیزشی و سرگرم‌کننده‌ی زیادی درباره‌ی عادت‌های کوچک، تصمیم‌گیری و نقش آن‌ها در بهبود زندگی ارائه کرده است که عمدتاً متن بیشتر آن‌ها در نشریاتی مانند تایم، نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال به چاپ رسیده‌ و او را به شهرتی وصف‌ناپذیر رسانده‌اند.
علاوه بر این‌ها، جیمز کلیر میلیون‌ها بازدیدکننده در وب‌سایت شخصی‌اش دارد که در آنجا مقالات زیادی درباره‌ی موفقیت و خودسازی به ثبت رسانده است. او همچنین از این بستر برای برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین خود استفاده می‌کند و از این طریق، به هزاران طرفدار، مدیر، مربی و سایر افراد مشتاق درس‌هایی در خصوص ایجاد عادات بهتر در زندگی و کار ارائه می‌کند.
قابل ذکر است که جیمز کلیر پنج درصد از درآمد خود را به حمایت از مؤسسه‌ی خیریه‌ی «بنیاد علیه مالاریا» در انگلستان اختصاص داده است که کارشان محافظت از کودکان، مادران باردار و خانواده‌هایی است که در معرض ابتلا به مالاریا هستند، و این یکی از عادت‌های خوب و مؤثر این نویسنده و کارآفرین مطرح به حساب می‌آید.
کتاب عادت‌های اتمی اولین کتاب جیمز کلیر که در سال 2018 منتشر شد و نویسنده‌اش را به شهرتی جهانی رساند. این کتاب تا مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت و بیشترین میزان فروش آمازون را به خود اختصاص داد. این کتاب درباره‌ی عادات و رفتارهای کوچک و روزمره‌‌ی ماست که در واقع، هویت تک تک ما را شکل می‌دهد. عادات قدرتمندی که تأثیری مستقیم بر کلیه‌ی اعمال زندگی و تصمیم‌گیری‌های ما دارند. این کتاب با عنوان «خرده عادت‌ها» نیز منتشر شده است.

فهرست
درباره نویسنده 7
مقدمه: داستان من 9
بهبودی من 11
چگونه از عادت‌ها چیزهایی یاد گرفتم؟ 13
چرا و چگونه این کتاب را نوشتم 15
چگونه این کتاب به شما کمک می‌کند؟ 17

بخش اول: اصول اولیه: چرا تغییرات کوچک تفاوت‌های چشمگیری می‌آفرینند؟
فصل اول: قدرت شگفت‌انگیز و خارق‌العاده عادت‌های اتمی 22
فصل دوم: چگونه عادت‌هایتان هویت و شخصیت شما را شکل می‌دهد 37
فصل سوم: چگونه با چهار گام ساده عادت‌های بهتری بسازیم؟ 50

بخش دوم: قانون اول تغییر رفتار: شفاف و واضحش کن
فصل چهارم: مردی که خوب به نظر نمی‌رسید 66
فصل پنجم: بهترین راه شروع یک عادت جدید 75
فصل ششم: انگیزه را بیش از حد بزرگ کرده‌اند؛ محیط اغلب اهمیت بیشتری دارد 85
فصل هفتم: راز کنترل نفس و خویشتن داری 96

بخش سوم: قانون دوم تغییر رفتار: جذابش کن
فصل هشتم: چگونه یک عادت را مقاومت ناپذیر کنیم 104
فصل نهم: نقش خانواده و دوستان در شکل‌گیری عادت‌ها 116
فصل دهم: چگونه علت عادت‌های بدمان را پیدا کرده و اصلاحشان کنیم 128

بخش چهارم: ساده‌اش کن
فصل یازدهم: آهسته قدم بردارید، اما هرگز به عقب برنگردید 142
فصل دوازدهم: قانون کم‌ترین تلاش 149
فصل سیزدهم: چگونه با استفاده از قانون دو دقیقه، جلوی به تعویق انداختن کارهایمان را بگیریم 160
فصل چهاردهم: چگونه عادت‌های خوب را اجتناب‌ناپذیر و عادت‌های بد را غیر ممکن کنیم 169

بخش پنجم: قانون چهارم تغییر رفتار: رضایت بخشش کن
فصل پانزدهم: قانون اصلیِ تغییر رفتار 182
فصل شانزدهم: چگونه هر روز به عادت‌های خوب پایبند بمانیم 194
فصل هفدهم: چگونه یک شریک مسئولیت‌پذیر و پاسخگو می‌تواند همه چیز را تغییر دهد 205

بخش ششم: ترفندهای پیشرفته (چگونه از یک فرد خوب به فردی واقعاً عالی و فوق‌العاده تبدیل شوید)
فصل هجدهم: حقیقتِ استعداد (چه زمانی ژن‌ها اهمیت دارند و چه زمانی بی‌اهمیت هستند) 216
فصل نوزدهم: قانون گُلدیلاکس؛ چگونه در زندگی و کار باانگیزه بمانیم 228
فصل بیستم: جنبه منفیِ ایجاد عادت‌های خوب 237
نتیجه‌گیری؛ راز نتایج ماندگار 248

بخش آخر: پیوست‌ها

به این‌که «چه چیزی» می‌خواهید باشید فکر نکنید؛ به این فکر کنید به «چه کسی» می‌خواهید تبدیل شوید. رمز موفقیت در ایجاد یک نظام رفتاری و شخصیتی است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید