حافظه نامحدود

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
6 دقیقه مطالعه

حافظه نامحدود: چگونه از راهبرد‌های یادگیری پیشرفته برای سریعتر یاد گرفتن، بیشتر به یاد آوردن و خلاق‌تر بودن استفاده کنیم، کوین هورسلی، ترجمه زهرا بهرامی، انتشارات توانمندان، 1402، 120 ص.

Unlimited Memory: How to Use Advanced Learning Strategies to Learn Faster, Remember More and be More Productive
ISBN: ‬‭ 978-622-5207-24-0

از پرفروش های نیویورک تایمز

موضوع ها:
حافظه
هوش
حافظه – تقویت

مشاهده صفحات اولیه کتاب

متن پشت جلد کتاب:
اگر نیاز دارید تا حافظه‌تان را تقویت کنید، اگر کاری دارید که باید حجم زیادی از اطلاعات را در ذهن خود ذخیره داشته باشید مهم‌تر از همه اگر می‌خواهید با یک حافظه قوی کنترل زندگی خودتان را بیشتر به دست بگیرید می‌توانید از راهنمایی های استاد کوین هورسلی در این کتاب استفاده کنید.
هورسلی در کتاب حافظه نامحدود مجموعه‌ای از مهارت‌های موثر در تقویت حافظه را معرفی کرده است که به شما کمک می‌کنند کنترل یادگیری و همه زندگی‌تان را به دست بگیرید. با روش‌های بسیاری، از قدیم و امروز، آشنا می‌شوید که از برترین ذهن‌های جهان در حیطه‌های افزایش سرعت یادگیری و رشد حافظه الگوبرداری کرده‌اند.

انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: ۰۲۵۳۲۹۱۳۴۵۲ (ساعت ۸ الی ۱۷) ؛ واتساپ و تلگرام: ۰۹۳۹۸۳۷۳۴۳۵
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه۱۱، پلاک۴، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: nori1363@gmail.com

درباره نویسنده
بیش از 30 سال است که کوین هورسلی (Kevin Horsley) ذهن، حافظه و ظرفیت آن‌ها را تحلیل می‌کند. او از معدود افرادی در سراسر جهان است که عنوان «استاد بزرگ بین‌المللی حافظه» را از آن خود کرده است. او مدال‌آور قهرمانی جهان حافظه است و دوبار رکورد جهانی آزمون‌های حافظه اورست را گرفته است. کوین بیش از چهار کتاب نوشته و با همکاری مؤسسه بازی‌های جدی در پردیس دانشگاه شمال غربی وال، بازی رومیزی زمان‌ها را طراحی کرده است. همچنین سخنران بین‌المللی است و به سازمان‌ها در ارتقای یادگیری، انگیزه، خلاقیت و تفکر کمک می‌کند.
کوین هورسلی در کتاب حافظه نامحدود مجموعه‌ای از مهارت‌های موثر در تقویت حافظه را معرفی کرده است که به شما کمک می‌کنند کنترل یادگیری و همه زندگی‌تان را به دست بگیرید. با روش‌های بسیاری، از قدیم و امروز، آشنا می‌شوید که از برترین ذهن‌های جهان در حیطه‌های افزایش سرعت یادگیری و رشد حافظه الگوبرداری کرده‌اند.

پیشگفتار
کوین با این کتاب، اصولی را جان می‌بخشد که می‌توانند زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهند. با اطمینان می‌گویم، چون خودم این روش‌ها را خوانده‌ام و در زندگی به کار بسته‌ام. ابعاد بسیاری در زندگی شما با این اصول دگرگون می‌شوند و اگر کمکی کوچک به این کتاب بزرگ کرده باشم، افتخار می‌کنم.
هنگام تحصیل در رشته پزشکی، این روش‌ها را نمی‌شناختم و از نظر عملکرد دانشگاهی، دانشجویی متوسط به حساب می‌آمدم. ساعت‌های متمادی باید با خرده اطلاعات دست و پنجه نرم و هم زمان هم تلاش می‌کردم از آنها سر در بیاورم. اولین باری که به روش‌های کوین برخوردم، زمانی بود که برای تخصص دوره می‌دیدم. این روش‌ها رویکرد من در درس خواندن و شیوه مدیریت اطلاعاتم را به کلی تغییر دادند ـ البته پیشینه تحصیلی‌ام را هم به معدل «الف» آراستند. از صمیم قلب از این نویسنده برای این اطلاعات تقدیر می‌کنم. من یک شبه «نابغه» نشدم، بلکه تصمیم گرفتم دیدگاهم به حافظه را تغییر دهم. با این ساختار و هدف جدید، توانستم پتانسیل در خود کشف کنم که هیچ گاه ممکن نمی‌پنداشتم.
پس از درک تأثیر این روش‌ها بر زندگی دانشگاهی‌ام، آنها را در زندگی روزمره‌ام به کار بستم و چه سیر و سلوکی! برای من تجربه‌ای فراتر از یادگیری مدیریت اطلاعات بود، اعتماد به نفسم را بالا برد و نتیجه‌اش هم فقط به بخش خاصی از زندگی‌ام محدود نیست.
مفتخرم که کوین را می‌شناسم و دیده‌ام اطلاعاتی که در این کتاب آمده است، در جای جای زندگی این مرد جاری و انگیزه‌ای عالی برای من بوده است!
کوین پس از سال‌ها پژوهش، تجربه و دستاورد، روش‌هایی بی‌نظیر را به شیوه‌ای ساده و عملی به ما ارائه می‌دهد. هر زمان تصمیم بگیرید از این روش‌ها بهره ببرید و آنها را از آن خود کنید، پتانسیل بی‌نهایت خود را آزاد می‌کنید ـ نه فقط برای تقویت حافظه، بلکه تقویت کل زندگی‌تان.
دکتر ماریوس اِی. وِلگمُد

فهرست
درباره نویسنده 7
پیشگفتار 9
فصل 1: معرفی 11
بخش اول. تمرکز
فصل 2: عذر می‌خواهم 19
فصل 3: هرگز دروغ را باور نکنید 23
فصل 4: همین حالا، همین‌جا باشید 29
بخش دوم. خلق کنید و ربط دهید
فصل 5: به اطلاعات جان دهید 39
فصل 6: از خودروتان برای یادآوری استفاده کنید 47
فصل 7: از بدنتان برای یادآوری استفاده کنید 53
فصل 8: اطلاعات را به گیره آویزان کنید 57
فصل 9: اول از همه 63
فصل 10: پیوند فکرها 69
فصل 11: نام‌ها را به یاد بسپارید 73
فصل 12: به یاد سپاری عددها 81
فصل 13: هنر در حافظه 91
فصل 14: استفاده از این روش‌ها 99
بخش سوم. تداوم استفاده
فصل 15: انضباط نفس 113
فصل 16: آن را مرور کنید تا چیزی جدید خلق کنید 117

حافظه نامحدود
ذهن شما بزرگ‌ترین شهربازی‌ای است که تا به حال ساخته شده است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید