نشست بین‌المللی آموزش قرآن به معلولان

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
3 دقیقه مطالعه

نشست بین‌المللی آموزش قرآن به معلولان

دفتر فرهنگ معلولین

خبرگزاری ایکنا در ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ خبری منتشر کرده که برای معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و همه علاقه‌مندان به قرآن مهم و قابل توجه است.
خلاصه خبر این است که مجمع چاپ و نشر قرآن ملک فهد به چاپ قرآن با زبان اشاره، خط بریل و نیز تفسیر مفاهیم قرآن به روش‌های مختلف برای قشرهای مختلف معلولین پرداخته و جهت بررسی فعالیت‌هایش نشستی اوائل مهرماه سال جاری برگزار می‌کند. به چند نکته مهم لازم است توجه شود:
۱ـ سال‌های متمادی کلیسا از معلولان در جهت میسیونری مسیحیت استفاده می‌کرد و نزدیک به دو دهه است عربستان هم همان رویه را آغاز کرده و با اهتمام به امور فرهنگی و قرآنی معلولان و تهیه متون و وسایل مورد نیاز آنان و سپس آموزش آنان، آنان را در سطح جهان در جهت تبلیغاتی که مورد نظرش است به کار می‌گیرد. متأسفانه در ایران فقط مسابقه بین المللی قرآن آن هم محدود به قرائت و حفظ نابینایان سالانه برگزار می‌گردد. البته بدون سرمایه‌گذاری در تهیه امکانات و آموزش آنان.
۲ـ لازم است اداره کل فرهنگی بهزیستی به ناشنوایان و دیگر معلولین هم توجه کند و با تأمین نیاز آنان در همه شهرها به آموزش همه معلولان مبادرت و سالانه مسابقه هم برگزار کند.
۳ـ حفظ و قرائت قرآن با اینکه خوب است ولی مهم‌تر مفاهیم و تفسیر و فهم قرآن است؛ که موجب فرهنگ‌سازی می‌گردد. *.م.ن

نشست بین‌المللی آموزش قرآن به معلولان در مدینه منوره
گروه بین‌الملل ــ نشست بین‌المللی بررسی راه‌های آموزش قرآن به ناتوانان جسمی، ابتدای ماه صفر ۱۴۴۱ هجری قمری (اوایل مهرماه) در مدینه منوره برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «عکاظ» چاپ عربستان، نشست بین‌المللی «آموزش قرآن به افراد ناتوان جسمی؛ ارزیابی واقعیت و نگاهی به آینده» از سوی مجمع چاپ و نشر قرآن کریم «ملک فهد» اوایل مهرماه در مدینه منوره برگزار خواهد شد.
این نشست به دنبال سلسله طرح‌های مجمع ملک فهد در راستای آموزش قرآن کریم و علوم قرآنی و اهمیت یادگیری روش‌ها و ابزار آموزش قرآن به افراد ناتوان جسمی برگزار می‌شود.
«بندر بن فهد السویلم» دبیرکل این مجمع اعلام کرد: مجمع ملک فهد فعالیت‌هایی چون چاپ قرآن کریم با الفبای بریل، تفسیر مفاهیم قرآن به زبان اشاره، سایت آموزش صوتی قرآن برای تسهیل در آموزش این کتاب آسمانی در جهان اسلام انجام می‌دهد.
منبع: ایکنا، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *