اثر مرکب: آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما

مدیر سایت
توسط مدیر سایت
17 دقیقه مطالعه

اثر مرکب: آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما، دارن هاردی، ترجمه زهرا بهرامی، انتشارات توانمندان، 1400، 183 ص.

ISBN: 978-622-6216-67-8 ؛ The compound effect: jump-start your income, your life, your success

از پرفروش‌های نیویورک تایمز

موضوع (ها):
موفقیت
Success
رهبری
Leadership
خود یاری
Self-help techniques

مشاهده صفحات اولیه کتاب

متن پشت جلد کتاب:
«اثر مرکب» نوشته دارن هاردی از پرفروشترین کتاب‌های نیویورک تایمز است.

استقبال ویژه خوانندگان از این اثر به دلیل نحوه هدف‌گذاری آن به صورتی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه می‌تواند به فراخور نیازش از آن بهره‌مند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد.
تا آن‌جا که هاردی در مقدمه کتاب می‌نویسد: مهم نیست چه چیزی یاد می‌گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می‌کنید، موفقیت در نتیجه خواندن اثر مرکب به دست می‌آید.

انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: ۰۲۵۳۲۹۱۳۴۵۲ (ساعت ۸ الی ۱۷) ؛ تلگرام: ۰۹۳۹۸۳۷۳۴۳۵
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه۱۱، پلاک۴، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: nori1363@gmail.com

درباره نویسنده
جایگاهی که قبلاً توسط اوریسون سول ماردین، کلمنت استون، ناپلئون هیل، و اجی مادینو اشغال شده بود حالا توسط مدیر سرمقاله موفقیت، دارن هاردی گرفته شده است. دارن به مدت شانزده سال در حوزه پیشرفت و تکامل شخصی کار کرده است و دو شبکه تلویزیونی را به همین منظور راه‌اندازی نموده است:
شبکه مردم (TPN) و شبکه آموزشی موفقیت (TSTN)
تولید و راه‌اندازی بیش از هزار نمایش تلویزیونی، رویدادهای زنده، و محصولات و برنامه هایی با بهره‌گیری از کارشناسان برجسته جهان از جمله برنامه‌های آن بوده است.
دارن یک کارآفرین بود. او در سن 18 سالگی بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد کسب کرد و در 27 سالگی یک شرکت دولتی که درآمد آن در حدود 50 میلیون دلار در سال بود را تأسیس نمود. او هزاران کارآفرین را رهبری می‌کند و مشاور بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌باشد و همچنین در هیات مدیره چندین شرکت و سازمان غیر انتفاعی قرار دارد. دارن مدیر نشر و سرمقاله مجله موفقیت می‌باشد. در این مجله کارشناسان برجسته و مدیران ارشد و موفق در مورد اسرار موفقیت کارآفرینان، ورزشکاران فوق ستاره، هنرمندان و قهرمانان المپیک، بحث می کنند. دارن همواره در صفحات مجله، در وبلاگ خود (http://DarrenHardy.SUCCESS.com)، در توییتر (@DarrenHardy)، فیسبوک (DarrenHardyFan)، بهترین اطلاعات و راهبردهای موجود را انتخاب می‌کند و در مورد اصول خود بحث می‌کند. او به بحث و اکتشاف در مورد راه‌های پیشرفت و تکامل شخصی علاقه بسیاری دارد و برایش در زندگی در اولویت هستند. او متعهد است که باید به افراد در جهت پیشرفت و رسیدن به زندگی غنی‌تر و بهتر کمک کرد.
دارن به طور منظم در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مثل CNBC، MSNBC، CBS، ABC و فوکس سخنرانی دارد.

درباره این کتاب
آیا می‌خواهید به موفقیت برسید؟
و موفقیت بیشتری نسبت به زمان کنونی داشته باشید؟
و حتی موفقیت بیشتری از آنچه تا به حال تصورش را کرده‌اید؟
هیچ چیز ناممکن و اغراقی در کار نیست، تنها حقیقت این است که این کتاب به شما کمک می‌کند تا به آنچه از موفقیت می‌خواهید دست یابید. هاردی، نویسنده این کتاب و ناشر مجله موفقیت، همه چیز را شنیده و دیده، و آنها را امتحان نموده است این کتاب اصول اساسی از موفقیت را نشان می‌دهد. این اثر شامل چیزهایی است که هر فرد باید بداند و به آن عمل کند تا تبحر لازم برای رسیدن به موفقیت را به دست آورد.
در این کتاب شما به دستاوردهایی از جمله موارد زیر دست پیدا خواهید کرد:
* چگونه همیشه در مقابل رقیبی حتی باهوش‌تر و با تجربه‌تر برنده باشید.
* تغییر عادت‌های بد خود که حتی برخی از شما ممکن است از آن بی‌اطلاع باشید (که باعث عدم پیشرفت شما می‌شوند).
* راه‌هایی پایدار و مؤثر برای انگیزه دادن به این که چطور خود را وادار به انجام کارهایی کنید که دوست ندارند انجام دهید.
* به دست آوردن نیروهای بسیار قدرتمند: تو می‌توانی و تو غیر قابل مهار خواهی بود
* اسرار شتاب‌دهنده افراد فوق‌العاده موفق.
آیا کسانی که به موفقیت می‌رسند برتری نسبت به شما دارند؟
خیر بلکه آنها هم همین‌ اصول و استراتژی‌های بالا را رعایت می‌کنند و اکنون شما هم آنها را در دسترس دارید.
اگر به دنبال زندگی خوب و عالی جدیدی هستید، از قدرت اثر مرکب برای خلق موفقیتی که لازم دارید استفاده کنید. همین امروز سفر خود را شروع کنید!

مقدمه
این کتاب در مورد موفقیت است و هرآن چه باید انجام داد تا به آن رسید. زمان آن فرارسیده که کسی مستقیماً مسیر را به شما نشان بدهد. مدت‌زمان زیادی است که شما فریب خورده‌اید. هیچ معجون معجزه‌آسا، فرمول جادویی و یا راه‌حل فوری وجود ندارد. شما نمی‌توانید با دو ساعت کارکردن در روز در فضای مجازی دویست هزار دلار درآمد داشته باشید، پانزده کیلوگرم در هفته وزن کم کنید، با استفاده کردن بیست روز کرم روی پوستتان، بیست سال جوان‌تر شوید و روابط زناشویی خود را با مصرف یک قرص بهبود ببخشید. هرگز نمی‌توانید موفقیت پایدار را با هر طرحی که برای درست بودن بسیار واقعی به نظر می‌رسد به‌دست آورید. چقدر عالی بود اگر می‌توانستید موفقیت، شهرت، اعتمادبه‌نفس، روابط خوب، ثروت و رفاه را در یک بسته از فروشگاه محلی خریداری کنید. ولی چنین چیزی هرگز امکان‌پذیر نیست.
ما همواره با تبلیغات هیجان‌انگیز: پول‌دار شوید، تناسب‌اندام پیدا کنید، جوان‌تر شوید، زیباتر شوید و … بمباران می‌شویم. تمام آنها ادعا می‌کنند که با تلاش اندک و با پرداخت یک مبلغ ناچیز می‌توانید به تمام اینها دست پیدا کنید. این پیام‌های تبلیغاتی تکراری، درک ما را از سعی و تلاش برای دستیابی به موفقیت دچار اختلال کرده‌اند. ما نگرش ساده، اما بنیادی خود را برای رسیدن به موفقیت ازدست‌داده‌ایم.
من از این موضوع خسته شدم. دیگر دوست ندارم گوشه‌ای بنشینم و این تبلیغات مضر و بی‌فایده که مردم را از راه صحیح منحرف می‌کنند تماشا کنم. هدف من از نوشتن این کتاب برگرداندن شما به اصول اولیه است. می‌خواهم به شما کمک کنم تا از این سردرگمی و آشفتگی رها شده و روی اصولی اساسی تمرکز کنید. می‌توانید فوراً اصول آزموده شده موفقیت گردآوری شده در این کتاب را در زندگی شخصی خود بکار بگیرید و شاهد نتایج پایدار و ملموس آن باشید. می‌خواهم به شما آموزش بدهم که قدرت اثر مرکب را به کنترل خود درآورید.
سیستم‌عاملی، زندگی شما را چه در جهت بهترشدن و چه در جهت بدتر شدن تحت کنترل دارد؛ تنها در صورتی می‌توانید زندگی‌تان را دچار تحول کنید که از این سیستم به‌درستی استفاده کنید. بدون تردید این جمله را شنیده‌اید که «می‌توانید هر چیزی را که در ذهن دارید به واقعیت تبدیل کنید» درست است؟ بسیار خوب تنها شرط تحقق این جمله این است که بدانید چگونه؟ اثر مرکب یک دستورالعمل اجرایی است که به شما آموزش می‌دهد چگونه در استفاده از این سیستم مهارت کسب کنید. وقتی مهارت لازم را کسب کردید دیگر چیزی وجود نخواهد داشت که نتوانید به آن دست یابید.
از کجا می‌دانم که اثر مرکب تنها فرایندی است که می‌تواند شما را به موفقیت نهایی برساند؟
اول اینکه من این اصول را در زندگی خودم به کاربرده ام. از اینکه نویسندگان سنگ شهرت و دارایی‌هایشان را به سینه می‌زنند بسیار منضجرهستم. مهم است که شما بدانید من از تجربیات شخصی‌ام در این کتاب صحبت می‌کنم و نظریه های ثابت شده و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهم. همان‌گونه که آنتونی رابینز متذکر شد، من از موفقیت‌های قابل توجهی در تلاش‌های تجاری‌ام برخوردار شده‌ام. این موفقیت تنها به این دلیل بوده است که خودم را ملزم ساختم با اصولی زندگی کنم که در این کتاب ارائه شده است. طی بیست سال اخیر به‌طورجدی روی موفقیت و دستاوردهای افراد مطالعه کرده‌ام. صدها دلار صرف آزمودن هزاران ایده، منابع و فلسفه‌های مختلف کرده‌ام. تجربه شخصی به من اثبات کرده است که مهم نیست چه فرامی‌گیرید یا چه استراتژی و تاکتیکی را به کار می‌بندید، موفقیت نتیجه سیستم عملکردی اثر مرکب است.
دوم در شانزده سال اخیر من پیشرو صنعت توسعه شخصی بوده‌ام. من با رهبران بزرگ، سخنرانان و نویسندگان بسیاری کارکرده‌ام. به‌عنوان سخنران و مشاور به هزاران کارآموز آموزش داده‌ام. مربی رهبران بزرگ تجارت، سخنرانان و نویسندگان بسیاری بوده‌ام. از هزاران موردی که مطالعه کرده‌ام روش‌های مؤثر و روش‌های ناکارآمد را استخراج کرده‌ام.
سوم به‌عنوان ناشر مجله موفقیت، هزاران مقاله و کتاب را بررسی، تحلیل و مطالعه کرده‌ام.
این به ما کمک کرده است که نتوانیم کارشناسان بسیاری را در نشریه معرفی کنیم هر ماه با چندین متخصص درباره موضوعات موفقیت مصاحبه کرده و بهترین ایده‌های آن‌ها را انتخاب می‌کنم. هر روزه در حال جمع‌آوری، مرتب‌سازی، غربال کردن و حرکت در دریای اطلاعات مربوط به پیشرفت شخصی هستم.
نکته اینجاست هنگامی‌که چنین دیدگاه وسیعی از این صنعت دارید و از مطالعه آموزش‌ها و روش‌های بکار گرفته شده توسط افراد موفق جهان بینش وسیعی به دست آورده باشید، آگاهی فوق‌العاده‌ای در شما پدیدار خواهد شد و تمام اصول حقیقی موفقیت برای شما شفاف و آشکار خواهد شد. با دیدن، خواندن و شنیدن این‌ها دیگر نمی‌توانم خودم را با تبلیغات کاذب و ادعاهای مطرح شده از جانب افراد مدعی با عناوین «موفقیت‌های عملی» فریب بدهم. کسی نمی‌تواند مرا فریب بدهد. من منابع بی شماری دارم. گزینه های بسیاری را امتحان کرده‌ام و برای پیداکردن حقیقت راه دشواری را طی کرده‌ام. همان‌طور که یکی از بزرگ‌ترین فیلسوف‌های تجارت می‌گوید:
«هیچ اصول جدیدی وجود ندارد. حقیقت چیزی جدید نیست، بلکه موضوعی قدیمی است، به شخصی که می‌گوید می‌خواهم عتیقه‌های دست ساخت خودم را به شما نشان بدهم شک کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند عتیقه تولید کند.»
این کتاب با حذف مطالب غیرضروری، بر روی اصولی متمرکز شده است که حائز اهمیت هستند و روی روش‌های کاربردی و دست‌یافتنی تأکید می‌کند. زمانیکه روی اصول بنیادی بیان شده در کتاب که روی‌هم‌رفته، یک سیستم‌عامل را تشکیل می‌دهند، تمرکز کنید، می‌توانید با در دست گرفتن کنترل آنها، به اهداف و خواسته‌های موردنظر در زندگی خود دست یابید. این کتاب شامل ۶ اصل اساسی است که در کنار هم یک سیستم‌عامل را تشکیل می‌دهند. این سیستم‌عامل اثر مرکب نامیده می‌شود.
قبل از شروع باید به شما هشدار بدهم، کسب موفقیت سخت است. این مسیر پرزحمت، خسته‌کننده و گاهی کسالت‌آور است. ثروتمند شدن، مفید بودن و تبدیل‌شدن به شخصی معروف در رشته خودتان، فرایندی نه‌چندان طولانی و پیوسته است. اشتباه نکنید. شما در زندگی خود با دنبال‌کردن این اصول نتایج قابل‌توجهی به‌دست خواهید آورد. اما اگر از منظم بودن، کارکردن و تعهد متنفر هستید بهتراست جلوی تلویزیون بنشنید و به همان پیامهای بازرگانی دلخوش کنید. همان‌هایی که شعار موفقیت یک‌شبه می‌دهند و تنها کافی است که یک کارت اعتباری داشته باشید.
به‌عنوان مطلب آخر باید متذکر شوم که شما فقط به موفقیت نیاز دارید. لازم نیست دنبال فراگیری موارد جدید باشید. اگر مورد لازم برای موفقیت تنها اطلاعات بیشتر بود، هر شخصی با اینترنت پرسرعت، الان در کاخ زندگی می‌کرد. شما نیازمند اطلاعات جدید و بیشتری نیستید. بلکه به یک برنامه کاربردی جدید نیاز دارید که شما را به سمت موفقیت هدایت کند.
موفقیت به همین راحتی است.

فهرست
درباره نویسنده 5
درباره این کتاب 6
تحسین اثر مرکب 11
هشدار! 17
قدردانی 18
پیامی ویژه از آنتونی رابینز 19
مقدمه 23
فصل اول: اثر مرکب در عمل
سکه اسرارآمیز 33
سه دوست 33
اثر موجی 36
موفقیت، روش قدیمی 39
ذهنیت ماکروویو 41
خلاصه مراحل عملی 43
فصل دوم: انتخاب‌ها
فیل‌ها گاز نمی‌گیرند 48
سال نو 49
مسئولیت ۱۰۰ درصدی 51
خوش شناسی 52
فرمول کامل خوش‌شانسی 53
شهریه بالای دانشگاه UHK 54
سلاح سری شما، برگ برنده شما 55
تله پول 57
بازی ثروت 58
آرام و راحت گام بردارید 60
قهرمانان گمنام 62
قدم زدن در شرکت 64
درخت پول 65
زمان گوهری ارزشمند 66
قدرت اثر مرکب 68
خلاصه مراحل عملی 71
فصل سوم: عادت‌ها
مخلوقات عادت 75
با خروج از لذت مقطعی شروع کنید 76
پیداکردن نیروی جادویی – قدرت چرایی 80
شما باید چرای خودتان را بشناسید 81
انگیزه درونی 83
میدان رقابت خود را پیدا کنید 84
اهداف 86
به چه کسی تبدیل خواهید شد 88
نحوه رفتار با خودتان 89
پنج استراتژی جدید برای ازبین‌بردن عادت‌های بد 92
عادت‌های بد خود را بررسی کنید 97
شش استراتژی برای ایجاد عادت‌های خوب 98
تغییر سخت است 103
صبر داشته باشید 104
خلاصه مراحل عملی 105
فصل چهارم: تکانشها
بهره‌برداری از قدرت تکانش بزرگ 109
قدرت رویه‌ها 113
روزهای خود را برنامه‌ریزی کنید 116
طلوع و درخشش 116
رؤیاهای شیرین 118
ایجاد تغییر برای پیشرفت 119
ریتم جدید: پیدا کردن یک شیار جدید 119
ثبت ریتم خود 122
ریتم‌های زندگی 123
قدرت ثابت‌قدم بودن 124
تلمبه چاه 125
خلاصه مراحل عملی 128
فصل پنجم: تأثیرات
1: ورودی‌ها: آنچه وارد میشود، همان خارج میشود 131
2: هنگام رانندگی یک کلاس پر بار است 137
۳. محیط: تغییر محیط، رویکردتان را تغییر می‌دهد 145
خلاصه مراحل عملی 148
فصل ششم: شتاب بخشیدن
لحظه‌های موفقیت 152
چندین برابر کردن نتایج 155
فراتر از انتظار ظاهر شوید 157
کارهای غیرمنتظره انجام بدهید 159
فراتر از حد انتظار عمل کنید 163
خلاصه مراحل عملی 165
نتیجه‌گیری 166
پیوست‌ها
پرسش‌نامه ارزیابی قدردانی 171
پرسش‌نامه ارزیابی ارزش‌های اصلی 172
پرسش‌نامه ارزیابی زندگی 174
پرسش‌نامه تعیین هدف 176
پرسش‌نامه ارزیابی عادت‌ها 178
پرسش‌نامه تأثیرات موردی 181
پرسش‌نامه ارزیابی ارتباطات 182

اثر مرکب:
اهمیتی ندارد چه چیزی یاد می‌گیرید یا از چه استراتژی و تکنیک و اصولی استفاده می‌کنید موفقیت شما با اثر مرکب به دست می‌آید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *